نشست خبری مشترک وزرای خارجه ایران و آلمان ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مشترک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

ظریف: ایران موظف است علاوه بر تعهدات بین المللی به حقوق مردمش هم پایبند باشد/ ماس: نمی‌توانیم در خصوص برجام معجزه کنیم

ظریف تصریح کرد: گفتگوهای جدی و نسبتا صریح داشتیم، ما آلمان و اتحادیه اروپا هدف مشترک حفظ برجام و  جلوگیری از تنش در منطقه و برخورداری مردم ایران از آن را داریم.

وی تاکید کرد: ایالات متحده علیه ایران اعلام جنگ اقتصادی کرده که این امر برای ایران و منطقه بسیار خطرناک است، اقدامات ایالات متحده پس از خروج از برجام هدف گرفتن مردم ایران است که قرار بود بیشترین بهره را از برجام ببرند.ایران ثابت کرده به تعهدات خود پایبند است و گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی آن را  ثابت می‌کند.اما ایران موظف است همان قدر که به تعهدات بین المللی پایبند است به حقوق مردمش هم پایبند باشد،از آن جمله حقوقی است که در بند ۳۶ برجام هم به آن اشاره شده و اقدامات ما هم طبق آن است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همچنین این آمادگی را داریم که این اقدامات را ادامه یا متوقف کنیم یا اینکه به حالت قبل از برجام بازگردیم، که موارد مذکور را  براساس اقدام طرف‌های برجامی خود انجام می‌دهیم.

ظریف در ادامه افزود:  امروز درمورد مسائل منطقه و بین المللی گفت گو کردیم و دیدگاه های خود را با صراحت اعلام کردیم، امیدواریم تلاش های دوستان ما در آلمان و سایر شرکای برجامی ما به نتیجه برسد حتما در این راستا با آنها همکاری خواهیم کرد.

ظریف: ایران موظف است علاوه بر تعهدات بین المللی به حقوق مردمش هم پایبند باشد/ ماس: نمی‌توانیم در خصوص برجام معجزه کنیم

هایوکو ماس وزیر امور خارجه آلمان  در این  نشست گفت: ادامه این گفت و گو ها در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد، شرایط حساسی داریم و فکر نمی کنم افزایش تنش و رسیدن به مراحل نظامی به نفع کسی باشد و باید از آن جلوگیری کنیم. با تماسی که با تمام  طرفین  خود در سفرهای چند روز  پیش خود داشتم به این نتیجه رسیدم که  هیچ کس خواهان درگیری نیست و من این پیام را به ایران آوردم.
وی در ادامه در خصوص برجام افزود: صحبت های صریحی در مورد برجام داشتیم، از برجام حمایت می‌کنیم ولی نمی توانیم معجزه کنیم ولی تلاش به پابرجایی آن داریم و برای اجرای اینستکس تلاش می‌کنیم. همچنین درمورد موضوعات منطقه ای از جمله  سوریه و یمن صحبت کردیم از تلاش های سازمان ملل در این راستا باید حمایت شود، ایران نفوذ زیادی در منطقه دارد و باید برای پیدا کردن راه حل سیاسی تلاش شود.

ظریف در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رژیم صهیونیستی گفت: مشکل خاورمیانه جنایات رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و حمایت از آن است، مشکل آن است که برخلاف قوانین بین الملل اشغال قدس و بلندی های جولان به رسمیت شناخته شده است.مشکل منطقه ما این است که ایالات متحده تلاش کرده از طریق معامله قرن حقوق ملت فلسطین را زیر پا بگذارد، باید از رژیمی که داری سلاح هسته‌ای است سوال کنید، مقام اسرائیلی کنار محل ساخت سلاح هسته ای اعلام می کند ایران را باید نابود کرد.البته هیچ کس نمی تواند علیه مردم ما اقدامی کند مگر اینکه پاسخ قاطعی ببیند، ما اغاز گر هیج جنگی نبوده ایم و نیستیم ولی اگر کسی بخواهد جنگی را شروع کند پایان بخش آن نخواهد بود.

وی افزود: جامعه ما اصول اخلاقی دارد که مردم ما براساس آن به حیات خود ادامه می دهند مقرارت قانونی ما بر رفتار افراد در امکان عمومی استوار است و رعایت قانون و اخلاق عمومی الزامی است.

وزیر امور خارجه آلمان در این باره تصریح کرد: دوستی آلمان و اسرائیل جز قوانین حکومتی ما بوده و درسی است که تاریخ به ما داده بنابراین قابل تغییر نیست و اینکه در تهران هستم هم این اصل را تغییر نمی دهد.

ماس در خصوص برجام نیز گفت: ایران خواهان دریافت حقوق خود درچارچوب برجام است و اینکه بتواند از منافع آن استفاده کند. اما  خروج امریکا از برجام امکان بهرمندی اقتصادی ایران را  در خلال برجام نداد ما در اتحادیه اروپا، حقوق ایران را برای استفاده از منافع برجام به رسمیت شناخته ایم و تلاش می کنیم در قالب برجام آن را محقق کنیم.

ظریف در ادامه بیان داشت: من توجه دوستان ایرانی را به بند های ۲ و ۳ ضمیم برجام جلب کردم، و بیانیه های کمیسیون مشترک در سطح وزرا و توافقات پیرامونی آن را ارائه کردم، در مورد بحث هایی که امریکا و اروپا مطرح می کنند مهم این است که این توافق حاصل دوسال مذاکره فشرده و ۱۲ سال رایزنی دیپلماتیک بوده است.اما این سوال مطرح می شود که  آیا آمریکا این توافق را اجرا کرده که خواستار مذاکره دیگری است .

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: نکته دوم این است که چه کسی باعث بی ثباتی در منطقه لست؟آیا ما به صدام حسین  اسلحه دادیم، از القاعده حمایت کرده، نخست وزیر لبنان را اسیر کرده و یمن را بمب باران می‌کنیم.ایا ما از النصره و داعش حمایت می کنیم یا اینکه سلاح هایی ِآمریکایی در اختیار انهاست و امریکا از انها حمایت می کند؟ایا ما جولان و مناطق اشغالی را به دیگران بخشیده ایم و در لیبی و سودان شر به پا می کنیم؟ بنابراین اگر قرار است درمورد رفتار تشنج آمیز در منطقه صحبت شود دیگران باید پاسخ بدهند.تفاوت ما با دیگران این است که هفت هزار سال است در این منطقه هستیم اما دیگران از کجا آمدند؟

ماس وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت: در سفرهای چند روز گذشته دیدم درکنار تاثیرگذاری های خارجی، کشورهای منطقه هم باید با هم گفت و گو کنند تاثیر گذاری فقط از خارج نبوده و کشورهای منطقه هم باید رایزنی کنند در جلسه امروز راهکارهایی ارائه شد که اجرایی خواهند شد.در این میان اتحادیه اروپا سعی می کند پس از خروج آمریکا تعهدات را اجرا کند البته این قانون را  که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد طرف دیگر هم عمل نخواهد کرد را نمی پذیریم.

ظریف همچنین در خصوص جنگ اقتصادی آمریکا گفت: اما تنش جدید در منطقه ما نتیجه جنگ اقتصادی آمریکا با ما است و خود ترامپ هم این جنگ اقتصادی را اعلام کرده است.تنها راه توقف تنش در منطقه توقف جنگ اقتصادی است،نمی شود توقع داشت جنگ اقتصادی علیه مردم عادی در جریان باشد و کسانی که آن را به راه انداختند در مان باشند.آلمان و اتحادیه می توانند در توقف آن نقش مهمی داشته باشند و از آن حمایت می کنیم.

ظریف: ایران موظف است علاوه بر تعهدات بین المللی به حقوق مردمش هم پایبند باشد/ ماس: نمی‌توانیم در خصوص برجام معجزه کنیم

ماس در خصوص جنگ های منطقه خاورمیانه گفت: هم اکنون  در سوریه و یمن جنگ است ایران در این جنگ نیست و ما تلاش می کنیم همینطور باقی بماند و همه کشورهای منطقه و خارج آن باید برای خاموش شدن آتش این جنگ ها تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ظریف ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
جواب زور گویی این شخص قاطعیت وتحکم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
ما نباید به اینا اعتماد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
باشه بشین تا عمل کنیم منتظر بودیم خودت بیای آقای مااآست =ماس
Russian Federation
فرشاد
۰۷:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
اگر عربستان گاو شیر ده آمریکاست آلمان و ژاپن هم پس از شکست در جنگ بار بر آمریکا شدند که بار اقتصادی آمریکا را حمل می کنند. درست است که هم آلمان و هم ژاپن جزء اولین اقتصادهای جهان هستند اما دو ملت با جمعیت ۲۰۰ میلیون شبانه روز برای آمریکا کار می کنند. آلمان و ژاپن مانند دو شرکت بسیار بزرگ اداره می شوند و در عمل کشوری که یک حاکمیت ملی و سیاسی داشته باشند نیستتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
این قانون را که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد طرف دیگر هم عمل نخواهد کرد را نمی پذیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
شما الان کجا ساکنی اروپا یا آمریکا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
قبلا هم پو تین گفته بود ما آتش نشان نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
تا وقتی که وابسته به کشور های غربی هستیم . اقتصاد بهتر نخواهد شد. دولت همانند سپاه و ارتش با اقتدار باید باشد.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
چرا وزیر امور خارجه آلمان باید اینقدر گستاخ باشه که بگه مام یتونم به تعهداتمون پایبند نباشیم ولی نمیتونم این حق برای طرف ایرانی قائل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
مگر آنها راجب به منطقه خودشان با ما صحبت میکنند. ؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
کسی که از رخداد جنگ باید بترسه امریکا و بخصوص اروپاست که اینبار باید پناهجویان صهیونیستی رو تو خاک کشورشون برای همیشه جا بدند
Germany
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اروپایی ها بهانه الکی میاورند. اگر کاسه ای زیر نیم کاسه ندارند ،چرا مثل روسیه و چین به تعهدات خودشان عمل نکردند؟ کی میخوان عمل کنن وقت گل نی؟ از ماست انتظار بیشتر از این نبودو نیست!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اینا بیجاکردن الان میگن نمیتونیم معجزه کنیم .چند سال از اجرای توافق برجام گذشته تا الان چبکار کردن؟ نمیتونن از حرف خودشون دفاع کنن چرا مذاکره میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
آهاي ماس
اومدي حرفتو زدي حالا جمع كن برگرد خونه بيش از اين دوست نداريم از تو پذيرايي كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
نمی توانید معجزه کنید پس حرف زیادی هم نکنید فکر کردن زمان قدیم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
خدا وکیلی این آلمانیه خیلی پر روی..!
حرف زور می زنه.
من جای ظریف بودم جواب اینو میدادم
Iran (Islamic Republic of)
Ab
۲۲:۴۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
واقعا وزیر امور خارجه آلمان بیجا کرده از روی قلدری صحبت کرده کدوم جنگ ؟حرف اضافی میزنه -دربرابر این قماش فقط و فقط باید ایستاد و کار خودمونو جلو ببریم
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۲۲:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه عمل به برجام برای اروپا به معجزه تبدیل شده است وعملا با زبان بی زبانی نشان عجز وناتوانی آنهاست هدف ایران اینست که کشورش مثل این اروپا فعلی تسلیم ابرقدرت ها نباشد.
Russian Federation
فرشاد
۲۱:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
جناب آقای ظریف جمله صحیح این است: دولت ایران باید علاوه بر پایبندی به حقوق مردم ایران به تعهدات بین المللی خود نیز پایبند باشد. بین این دو جمله بی نهایت تفاوت وحود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اجازه بدهید کمی به عقب برگردیم زمان اوباما تمام تلاش برای این بود که ایران رو به میز مذاکره بیان
باهماهنگی بین خودشان این کارها کردن دوره ترامپ
یک دفعه آمریکا عقب نشست نتیجه این شد که ایران از برنامه اتمی عقب افتاد وآنها به مرادشان رسیدن حالا ایران که به تب وتاب افتاده اونها
دوباره به تلاش افتادن تا ایران رو تو همین حالت نگه دارن حتی خود آمریکا یعنی اگه ایران نخواد برگرده به قبل اونها هستن که برنده هستن پس فکر میکنم ایران حتما باید باشتاب بیشتر برگرده به قبل تا زمان ازدست رفته تا حدی جبران بشه البته هیچ وقت جنگی هم پیش نمیاید تازه هم تحریمها رو هم برنمیدارن پس با دستگاهها مدرن تر به پیش حرکت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
و ماکماکان در برجام می مانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
اهل کجائی که هنوز سنگ برجام رو به سینه میزنی!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در این شرایط ایران فقط باید مقاومت کند و اعتنایی به تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم نداشته باشد اینطوری حد اقل دل مردم را بدست میاورد وراه دیگری هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
از یه وزیر امور خارجه انتظار میره حتی از خشم چهره خودش هم برای نشون دادن خشم ملت ایران از بد عهدی های غربی ها به اونها استفاده کنه و اقتدار و قدرت ملت را در پس این خشم به نمایش بگذاره .
Germany
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
به نظر میرسد این اقدام اروپا در جهت خوش خدمتی به آمریکا. می باشد!!!
مسئولین ما نباید وقتشان را با مذاکره با این بی منطق ها تلف کنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
حرف های طرف المانی نشان از تفکر اروپایی ها نسبت به ایران است حال بعد از گذشته چند سال می گوید نمی توانیم کار بکنیم یا اگر یکی از بر جام خارج طر ف دیگر نمی تواند خارج شود به قول رهبرمان به هیچ ازاین طرف برجامی اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
Qhorbanzadeh
۱۹:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
خلاصه نتيجه امدن هايكوماس اين جمله بود
اگه طرفهاى ديگر برجام را اجرا نكردند ايران حق ندارد برجام را اجرا نكند .ايران بايد مطيع محض در اجراى برجام وتحريم ها هم ادامه داشته باشد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
خسته شدیم از دیپلماسی ضعف به شما در فرودگاه آلمان بنزین نمی دهند.رسما اعلام می کنند کاری نمی توانیم بکنیم .آنوقت سما هنوز منتظر معجره هستید.شش سال وقت تلف کردید که اگر به اقتصاد می پرداختید حالا با این معضلات روبه رو نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در خاورمیانه تنها این ایران هست که داره باقدرت پیش میره واین خواسته اروپا وامریکا نیست.این رو باید تو گوش وزارت خارجه کرد که با دیپلماسی ولبخند!! نمیشه با اینها رفتار کرد.باید مقتدرانه تمامی تعهدات رو بیکباره کنار گذاشت وراه خودمونو بریم.اگر دولت به فرمایشات حکیمانه رهبری توجه کنه واقتصاد مقاومتی رو اجرا کنه هیچ احتیاجی به اروپایی ها نخواهیم داشت ولی امان از دست خودمون!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
حرف حق زدین.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در این میان اتحادیه اروپا سعی می کند پس از خروج آمریکا تعهدات را اجرا کند البته این قانون را که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد طرف دیگر هم عمل نخواهد کرد را نمی پذیریم!!!!
ای خدا، ای خدا، این همه گستاخی و پر رویی این اروپایی ها از کجا اومده؟ آیا این رفتارها نتیجه انفعال مسئولین ایران نیست؟ چرا باید ما حتی در صورت عدم تعهد دیگران متعهد باشیم؟! چرا؟چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بدهکار هم شدیم.هسته ای رفت سانتریفیوژ رفت هوا فضا رفت.خون دانشمندانمان پایمال شد اقتصاد هم که قفل زدیم به برجام وغیره.....تا کل تحریمها برداشته نشن باید بریم به سمت6سال قبل والسلام.علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
"در این میان اتحادیه اروپا سعی می کند پس از خروج آمریکا تعهدات را اجرا کند البته این قانون را که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد طرف دیگر هم عمل نخواهد کرد را نمی پذیریم"
خب ما هم مثل امریکا به تعهداتمون عمل نمی کنیم شما طبق همین اصل تان پای برجام بمونید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
تو را خدا از این اروپا و اربابشان آمریکا دست بردارید از اینها جز ضرر و زیان چیزی ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در جنگ اقتصادی هم اگر باهم باشیم آمریکا را شکست می‌دهیم همانطوری که در نظامی شکستش دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
آقای وزیر امور خارجه آلمان ، از شما کسی انتظار معجزه ندارد فقط انتظار است که به آنچه تعهد کرده اید عمل کنید این هرگز معجزه نیست این کاری است که اگر یک ذره به انسان و انسانیت حتی به سخنان خود ارزش قائل بودید هم می توانید و هم باید انجام دهید ، شما انتظار دارید ایران به همة تعهدات خود عمل کند و شما با بهانه های مختلف از زیر مسئولیت خود فرار کنید ملت ایران را از همه چیز حتی از ابزار دفاعی محروم کنید آن موقع به بهانه جنایاتی که شریکان خود شما در منطقه انجام می دهند ایران را تحت فشار قرار دهید ، شریکان شما با کمک شما مردم مظلوم یمن را هر روز بمباران می کنند ، کشور سوریه و عراق را به ویرانه تبدیل می کنند و ملت اش را کشته و آواره می سازند و وقتی هم که آنها از خود دفاع می کنند ایران را متهم می کنید ، ملت ایران خوب شما را شناخته اند و در مقابل شما دیگر هرگز کوتاه نخواهد آمد و فریب شما را نخواهند خورد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
نمیتونن هیچ کاری بکنن اینها
ایران فقط باید الان کارهاییکه گفته انجام بده تا واشنگتن بفهمه اشتباه کرده و اینجوری بنفعشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
آقای ظریف ،تعهدات بین المللی یعنی حق مردم،
وقتی مردم کشور تحریم شدیدند دیگر تعهدی نباید باشد این فریبکاری غربیان و باج خواهی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بعد از اینکه تهدیدهای مستقیم آمریکا در عمل به قیمت بی ارزش و توخالی بودن اون تمام شد، حالا متحدین این کشور اومدن که همون تهدیدها را به زبون دیپلماتیک مطرح و به ما منتقل کنن. باید بهشون گفت برگردین به تعهدات برجامیتون. اینکه نشد که آمریکا از برجام خارج شه و اروپا هم بگه نمیتونه کاری در مقابل آمریکا انجام بده و فقط ایران به تعهداتش پایبند باشه. باید بهشون گفت پیام دریافت شد، حالا برگردین خونتون، ما خودمون میدونیم و پدرخواندتون یعنی ایالات متحده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
با وجود همه فشار ها و وتحریمهای ناجوانمردانه ک به ملت عزیزایران تحمیل کردن ما باید به این موضوع فکر کنیم 4ک موقعیت ژئوپولتیک ، وسعت بسیارمناسب ، بهره مندی بالقوه وبعضا بالفعل ازانواع انرژی های مورد نیاز دنیای امروز، انرژی هسته ای ، وجود نیروی انسانی آموزش دیده ، با انگیزه ، جوان وآماده فعالیت حتی مجرب ، قدرت نظامی فوق العاده وبازدارنده ،:ملتی آگاه وهوشیار ودارای بینش سیاسی (چه درمورد سیاست داخلی وچه سیاستهای جهانی ) باسابقه تمدنی چندین هزارساله وفرهنگ متنوع و غنی ، با ایمان وبشردوست ، و.... ودرراس همه این امتیازات وجود رهبری هوشیار ومقتدر تیزهوش وباتقوا ، سبب شده ک دشمنان این ملت به چ کنم چ کنم بیفتن و به دنبال جلوگیری از پیشرفت ایران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
از غربیان بعید نیست یا به تعهدات خود در لغو تحریمها و تجارت پایبند باشند و یا همین راه فریب را در پیش بگیرند !!
چرا ایران در راهی که فقط طرف مقابل بفکر فریبکاری و نیرنگ و زرنگ بازی است گام برمی‌دارد ؟؟!!
پس اینقدر ما ایرانیان مقاومت کردیم برای چه برای اینکه به حقمان برسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اگر غربیان هیچ تعهدی ندارند پس ایران هم نباید به قرداد یک طرفه متعهد باشه.
Germany
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
این آقا ، غیر مستقیم برای ما تعیین تکلیف می کند و میگوید : اگر یک طرف به وظایفش در چهار چوب برجام عمل نکرد ، دلیلی ندارد که دیگری هم عمل نکند!!!
Germany
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
باید کاملأ هوشیار بود و با دقت اوضاع و تحولات را زیر نظر داشت و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. به محض وجود هر گونه نشانه ای از وقوع یک همگرایی در جهت اقدام احتمالی علیه ایران، باید تمام بساط آنها را از منطقه برچید. مطالعه تاریخی رفتارهای غربی ها این تجربه را در اختیار ما گذاشته است که باید دست ها را روی دکمه ها آماده نگه داشت و در جهت تقویت توان بازدارندگی سرمایه گذاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
واقعا وقیحانه بود. این چه طرز حواب دادن آقای ماس بود!!؟؟؟ باز هم که همون وعده و عید شد.
آقایان. مسولان. به حرف رهبر گوش کنید
این اروپایی ها هم کاری نخواهند کرد. ولله کاری نخواهند کرد.

ماس میگوید: اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد. طرف دیگر هم نباید بگوید من هم به تعهداتم عمل نمیکنم. آقای ظریف: شنیدین این مطلب؟؟؟؟ شاید به زبان آلمانی گفته... آقا، ول کنید این اروپایی ها را. ولله شما هم مسوول هستین در قبال این مردم رنجدیده ایران.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۶:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
کاش با اروپایی ها قطع رابطه میکردیم و تا آنها برای ما احترام قائل نیستند ما هم به آنها اعتنا نمیکردیم


مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
خلاصه و روح سخنان ماس در تهران:ما بدون آمریکا هیچ هستیم و توان هیچ کاری را نداریم،توقع زیادی از ما نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
چه قبل تحریم چه بعد تحریم همش زجرو عذاب آلن که با این وضعیت اقتصادی و مسکن که دیگه واویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
وزیر المانی تو امارات حرفایی رو زد که حقش این بود که ازش پذیرایی نمیشد...وقاحت تا کی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
تمام سخنان ماس منفی و غیر کاربرد بود می توانست تلفنی هم این سخنان تکراری را بزند اما مهم ملت ایران است که در این شرایط حساس از مسولین انتظار دارد متناسب با اوضاع و برخورد اروپایی ها تصمیم بگیرند و مردم احساس حقارت نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۵:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
ما در این مذاکره فقط تهدید به جنگ دریافت می کنیم باید از تهدیدات دشمن نترسید و همانطور که خداوند متعال در قرآن مجید مومنین را در برابر دشمنان سفارش به ثابت قدم بودن کرده است اگر ایرانیان متحد باشند و همچنین ثابت قدم باشند تهدید هیچ دشمن خارجی بر ملت غیور و غیرتمند ایران کار ساز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
ای هایکو ماس حقه باز اگر شما خواهان عدم جنگ و خونریزی هستید چرا با متحدین سنتی خودتان به عربستان سلاحهای پیشرفته و بمبهای ممنوعه می فروشید؟؟ چرا از تاریخچه هلوکاست و ماهیت صهیونیستها و اسرائیل در پرسش و پاسخها طفره رفتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۵:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
وزیر امور خارجه آلمان با چه زبانی بگوید ما با شما دشمنیم. ایشان می فرماید دوستی با اسرائیل جزء قوانین حکومتی ماست و طبق قاعده دوست دشمن ما،دشمن ما محسوب میگردد.
درجای دیگر به صراحت ایران را تهدید می کند که باید به تعهداتش عمل کند که اگر نکند باید تن به جنگ بدهد.مسولان وزارت خارجه یا نمی دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
وقتی این آقای آلمانی بصراحت اظهار ناتوانی میکند و میگوید که نمیتوانند معجزه کنند، یعنی عرضه و توانایی اقدامی را ندارند، اگر اینچنین است ما منتظر چه هستیم و چرا حرکت رو به جلوی کشور را متوقف کرده و اصلآ چه چیزی از آنها عایدمان خواهد شد که خود را معطل آنها کرده ایم. چه کار مثبتی از برجام آنها دیدیم که حالا شرط و شروط بعدی را ذکر می کنند. آقایان مسئول و خودخواه کمی تعقل و تفکر، خواهشاً.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اروپایی ها هم قابل اعتماد نیستند وبسیار بی فرهنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
حقوق بشری ها رو ببین.. قانون ، اگر یکطرف به تعهدات خود عمل نکرد ما هم نمکنیم نمیپذیریم ..

ببینید با چه کسانی رفتید به مذاکره...
Germany
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
تو که تجارت و بازرگانی با ایران را در حد معجزه می بینی پس بیجا کردی که اومدی ایران!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اگه عمل کردن به تعهدات برای شما ها سخته و به معجزه میمونه پس چرا وارد مذاکره میشید ای ماس. پس اومدی تهرون چه کاری بکنی اومدی این حرفارو بگی؟ آقای ظریف و مسئولین مواظب باشید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
مگس(امریکا)چیه که بال مگس(انگلیس ،فرانسه ،آلمان و....)چی باشن

تاریخ ملت آلمان به درد نمی خورد تاریخ ما میگوید که هر جا مظلوم هست ایرانی در آنجا حاضر می شود وفرق نمی کند که اقلیت (مسیحی ،آشوری و... باشد)نمونه اش عراق نمونه دیگر سوریه نمونه خیلی قدیمی تر یمن اگر درست گفته باشم ساسانیان بوده است که درخواست کمک کرده است....
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اظهارات وزیر خارجه آلمان از موضع قدرت و تحکم و وقیحانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
لبخندهای اقای ظربف به وزیر امور خارجه المان هم از روی وعدم قاطعیت است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در این میان اتحادیه اروپا سعی می کند پس از خروج آمریکا تعهدات را اجرا کند البته این قانون را که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد طرف دیگر هم عمل نخواهد کرد را نمی پذیریم.( !!)
Iran (Islamic Republic of)
بابکی
۱۴:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
دقت کرده باشین,همچین بفهمی نفهمی میخواست ما رو از جنگ بترسونه:
ایران در این جنگ نیست و ما تلاش می کنیم همینطور باقی بماند ...
فکر نمی کنم افزایش تنش و رسیدن به مراحل نظامی به نفع کسی باشد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
ما در هر صورت و در هر وضعیت آماده جنگیم من نمیدونم چه اصراری دارند مارو از جنگ بترسونن.ولی تو کشورمون با اون طرز نگاهش فهمیدم از همون اول داشت تهدیدمون میکرد ولی بنده خدا نمیدونم چرا بزور داشت مارو از جنگ میترسوند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
در تمام حرف های وزیر آلمانی تهدید جنگ و ترساندن ایران از آن است اگر برجام گام به گام انجام می شد یعنی در مقابل هر اقدام ما اقدامی از طرف آنها انجام می شد چه از نظر گام به جلو و یا به عقب ، الآن شاهد این وضعیت نبودیم که ما همه تعهدات را انجام داده ایم و آنها فقط حرف زده اند به همین خاطر است که هنوز حرف می زنند و ما را با تهدید، به عمل به برجام دستور می دهند.پس بهترین نتیجه عمل کردن ایران به حرفی که زده بعد لز 60 روز تا خروج کامل از برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
مطمئن باشید اگر آمریکا می توانست وبه نفعش بود حتما از گزینه نظامی استفاده می کرد ونیازی به بهانه ای مثل خروج ایران از برجام نبود بهتر است ایران سیستم اقتصادی متناسب با تحریم ها برای کشور ایجاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
معجزه لازم نیست به تعهداتتون عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
اتحادیه اروپا با لفاظی های خود در فریب ایران است.
1- یکجا می گویند: قرار نیست معجزه ای بکنند= منظورشان کش دار کردن همکاری اروپا با ایران است که هیچ نتیجه ای تا حالا نداشته است و ایران را سرکار گذاشته اند.
2- یکجا می گویند: اگر یکطرف قرارداد تعهداتش را عمل نکرد طرف دیگر باید عمل کند= منظورشان خام کردن ایران است که به برجام بی نتیجه ادامه دهد و هیچ سودی به ایران و ایارنی ها نرسد.
چه آمریکا و چه اروپا هر کدام مکمل هم هستند و برای ایران جز ضرر و نابودی چیزی دیگر را نمی خواهند بلکه فقط با الفاظ بازی میکنند.
مرگ بر دشمنان ایران در هر جای جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
احسنت ،افرین در یک کلام: ما ایرانیان زیر بار زور و خواری و ذلت نمیرویم.
United States of America
مهدی
۱۴:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
وزیر خارجه آلمان یا سواد سیاسی نداره یا ما رو داره گول می زنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
دومیش درست تره فقط اومده تذکر بده و ما رو بیشتر بترسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
آره همینو بگو والا
Iran (Islamic Republic of)
داود ساعدی
۱۴:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام و خدا قوت بر سردار دیپلماسی کشور عزیزمان ایران اسلامی ! ای کاش سایر وزرای دولت تدبیر و امید هم مثل آقای دکتر ظریف مجاهده و کار میکردند. خدا قوت ای سرباز رهبر عزیز !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سربازی که به حرف فرمانده عمل نکند شکست میخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغاله یادمون باشه آلمان حافظ منافع آمریکاست و هیچ وقت طرف ما نیستند ولی متاسفانه همه کشورهای اروپایی شدند مثل انگلستان
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۱۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
حق ما آسایش و رفاه و زندگی کردن دراین گرانی و فشار وسختی است
Belgium
مردجنوبی
۱۹:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلاح هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بهتره سریعا از تعهداتمان کم کنیم و نترسیم خواهید دید بهترین نتیجه را میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
همان ماندن در برجام هم معجزه است
ولی معجزه بر عکس!؟؟؟
آخرین اخبار