کتاب مشاوره مبتنی بر معنویت و مذهب در دانشگاه گیلان ترجمه و منتشر شد.

ترجمه کتاب مشاوره مبتنی بر معنویت و مذهببه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب مشاوره مبتنی بر معنویت و مذهب ترجمه دکتر فاطمه کریمی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی و خانم جهان سادات اسدی به همت انتشارات دانشگاه گیلان به چاپ رسید.

وی با اشاره به ترجمه این کتاب، افزود: امروزه متخصصان حوزه بهداشت روانی، نیاز به شناسایی و آموزش مسائل معنوی را مورد تأکید قرار داده و اذعان کرده‌اند که روح و معنویت، بعد کلی هر فردی است و به زندگی وحدت می‌بخشد.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: تعدادی از پژوهشگران حوزه مشاوره، موفقیت‌های خود را در رابطه با این مسائل مستندسازی کرده‌اند و شیوه‌ها، راهکارها، مثال‌ها و مطالعات بالینی را برای مشارکت فعال معنویت در فرایند درمان ارائه کرده اند.

سعید رهسپار با بیان اینکه، موضوع معنویت ازمنظر ادبیات این حوزه، به مدت طولانی مورد غفلت بوده است، افزود: تألیف این کتاب و ضرورت ترجمه آن اقدامی به‌موقع و مناسب است، زیرا امروزه در بهداشت روانی، به معنویت توجه می‌شود و بعد معنوی به‌عنوان یکی از ابعاد وجود آدمی مورد قبول قرارگرفته است و این‌گونه فعالیت‌ها انگیزه‌ای برای رشد و توسعه استاندارد‌ها و صلاحیت‌های آموزشی برای کمک به کارورزان متخصصی است که اقدام به شناسایی نیاز‌های معنوی و یا مذهبی مراجعان می‌کنند.

وی با بیان اینکه، این کتاب به ۲ بخش تقسیم شده است، گفت: بخش اول بر کارکرد مشاور و یا متخصص مراقبت بهداشتی و درمانی تمرکز می‌کند و دستورالعمل‌هایی را برای بررسی باور‌های مذهبی و یا معنوی فلسفی اساسی و ارزش‌های رایج در جامعه امروز ارائه می‌کند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان افزود: بخش دوم، اهداف هر جمعیت خاص دینی را مشخص می‌کندودر این بخش همچنین معنویت و مذهب از طریق دیدگاه چند فرهنگی مورد شناسایی قرارمی گیرد و مروری کلی بر سنت‌های ایمانی عمده مذهبی ارائه می‌کندو مسائل گذرا ازجمله غم، اندوه، سوگ و مرگ نیز ازمنظر معنوی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سعید رهسپار در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی کتاب، ارائه راهنمای عملی برای متخصصان حوزه بهداشت روانی و پر کردن خلائی است که در منابع قابل‌دسترس برای شناسایی نیاز‌های معنوی مراجعان وجود دارد.

 

 

انتهای پیام / ق 

 

کتاب مشاوره مبتنی بر معنویت و مذهب در دانشگاه گیلان ترجمه شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.