نیویورک تایمز در گزارشی از تلاش دولت دونالد ترامپ برای جلوگیری از ثبت اظهارات علمی یک کارشناس در جلسه استماع کنگره خبر داد.

تلاش دولت ترامپ برای جلوگیری از ثبت اظهارات علمی یک کارشناس در جلسه استماع کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: ­اسناد و رایانامه‌های داخلی نشان می‌دهد کاخ‌سفید تلاش کرد یک تحلیلگر بلندپایه اطلاعاتی وزارت خارجه را از بحث درباره جنبه علمی تغییرات آب و هوایی در جلسه استماع اخیر کنگره بازدارد.

دفتر اطلاعات و پژوهش وزارت خارجه از ایجاد تغییرات در گزارش پیشنهادی خود در کنگره خودداری کرد، و راد اسکونور، استاد دانشگاه جرج تاون، بالاخره اجازه یافت چهارشنبه، در کمیته دائمی مخصوص اطلاعاتی مجلس نمایندگان حضور یابد.

اما کاخ سفید در اقدامی بسیار نامعمول، از قبول ثبت اظهارات مکتوب اسکونور در اسناد دائم کنگره خودداری کرد. بر اساس یک رایانامه مربوط به چهارم ژوئن که نیویورک تایمز به آن دست یافت، دلیل این کار دولت این بود که این اظهارات علمی با دیدگاه‌های دولت ترامپ مطابقت ندارد.

دانیل کیو. گرینوود، دستیار معاون رئیس جمهور در دفتر امور پارلمانی کاخ سفید، در این رایانامه نوشت: ”با توجه به اینکه در این اظهارات، تمرکز‌های شدیدی بر ابعاد علمی شده است، هنوز نگرانی‌های جدی درباره این اظهارات وجود دارد، زیرا این سخنان، بازتاب موضع جامعه اطلاعاتی یا موضع دولت نیست. هیچ راهی برای برچیدن آن در آستانه جلسه استماع وجود ندارد. “

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار