رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از شیوه مذاکره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور که با تهدید و کج‌خلقی همراه است، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته [شنبه] در واکنش به توافق مهاجرتی با مکزیک، به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شیوه مذاکره او که از طریق ایجاد رعب و تهدید است، انتقاد کرد.

پلوسی در این بیانیه ضمن انتقاد از رابطه ترامپ با مکزیک، اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا با تهدید کشور‌ها به اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالا‌های وارداتی آنها، «نقش و قدرت برجسته آمریکا در جهان» را زیر سوال می‌برد و تضعیف می‌کند. وی همچنین مکزیک را دوست نزدیک و همسایه جنوبی آمریکا توصیف کرد و اقدامات تهدید آمیز ترامپ علیه این کشور را محکوم کرد.

در بخشی از بیانیه پلوسی آمده است: «دولت ترامپ باید مشارکت خود با مکزیک را برای انهدام شبکه‌های قاچاق به شکل معقولی افزایش دهد. شیوه او در این خصوص غیرعادلانه و غیرمسئولانه است. تهدید و کج خلقی روش مذاکره در سیاست خارجی نیست.»

در روز‌های اخیر جنگ لفظی میان پلوسی و ترامپ به شدت تشدید شده است. پلوسی چند روز پیش اعلام کرد ترجیح می‌دهد به جای استیضاح دونالد ترامپ، او را پشت میله‌های زندان ببیند. به دنبال آن، ترامپ به لفاظی علیه رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت و در حساب توییتر خود نوشت: نانسی پلوسی به خاطر گفتن حرف‌هایی تا این حد سخیف به خصوص وقتی که من با سران کشور‌های خارجی در کشور دیگری بوده ام، مایه ننگ خود و خانواده اش است!

ترامپ همچنین در واکنش به اظهارات پلوسی در مورد توافق مهاجرتی با مکزیک با انتشار توئیتی او را «عصبی» خواند و نوشت: نانسی پلوسی عصبی و مجلس دموکرات‌ها هیچ کاری انجام ندادند. شاید آن‌ها بتوانند برای توافق سه جانبه آمریکا-مکزیک-کانادا که یک معامله جدید و جایگزین توافق نفتا است و بدترین قرارداد تجاری در تاریخ آمریکا برای ما، کشاورزان ما، و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های ما است، کاری انجام دهند.

اواخر روز جمعه، واشنگتن و مکزیکوسیتی درباره مقابله با مهاجرت غیرقانونی از آمریکای مرکزی به توافق رسیدند و رئیس جمهور آمریکا نیز در ازای آن وضع تعرفه‌های سنگین بر کالا‌های وارداتی همسایه جنوبی خود را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار