نماینده کارولینای جنوبی اعلام کرد دموکرات‌های مجلس نمایندگان باید نسبت به ایجاد پرونده مناسب برای استیضاح دونالد ترامپ اقدام کنند.

نماینده دموکرات: ترامپ پس از ایجاد پرونده مناسب استیضاح می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، «جیم کلیبورن» نمایندهٔ حوزه انتخابیه ششم کارولینای جنوبی از حزب دموکرات آمریکا معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نهایت استیضاح می‌شود، اما دموکرات‌های مجلس نمایندگان باید ابتدا نسبت به ایجاد پرونده مناسب برای استیضاح او اقدام کنند.

کلیبورن در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: دموکرات‌ها بالاخره طرح استیضاح ترامپ را کلید می‌زنند. این دقیقا همان چیزی است که من احساس می‌کنم.

وی افزود: آنچه که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بقیه نمایندگان سعی دارند انجام دهند، ارائه طرحی است که به وسیله آن بتوان موضوع استیضاح ترامپ را به طور موثر پیش برد. همانند آنچه پلوسی آن را یک طرح زره پوش نامید باید موثر باشد. برای همین این موضوع برای درست انجام شدن نیازمند زمان است.

پلوسی اخیرا اعلام کرد نمایندگان دموکرات نمی‌خواهند فعلا دونالد ترامپ را استیضاح کنند، اما او ظاهرا خودش می‌خواهد که استیضاح شود. نانسی پلوسی علت تمایل ترامپ به استیضاح را بدین صورت توضیح داد: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور می‌خواهد که ما استیضاحش کنیم. او می‌داند که استیضاح شدن خوب نیست، اما جنبه مثبت ماجرا برای او این است که معتقد است سنا تبرئه‌اش می‌کند.»

کلیبورن با اشاره به اینکه هنوز شمار نمایندگانی که از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند به تعداد مورد نظر نرسیده است، اظهار داشت استیضاح ترامپ در صورتی موفق خواهد بود که حمایت عمومی را به دنبال داشته باشد. وی معتقد است رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا زمینه را برای استیضاح ایجاد کرده است.

بیانیه اخیر رابرت مولر بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت: «تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار