مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از ثبت ۷۰ مهر اصالت ملی و جهانی صنایع دستی در این استان خبرداد.

ثبت ۷۰ مهر اصالت ملی و جهانی صنایع دستی در استان مرکزیایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بابا اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی در استان مرکزی ۷۰ مهر اصالت ملی و جهانی ثبت شده است گفت: از این تعداد برای ۱۰ اثر مهر اصالت جهانی و برای ۶۰ اثرمهر اصالت ملی ثبت شده است.

ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۱۷ هزار هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می‌کنند که ۸ هزار نفر ان‌ها زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند و با شناخت بهتر این هنرصنعت و حمایت مسئولان از هنرمندان می‌توانیم شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

ایزدی افزود: از ۳۷۵ رشته صنایع دستی در کشور، ۱۱۰ رشته در استان مرکزی در حوزه‌های دست بافت‌های سنتی، اثار چوبی، اثار فلزی، رودوزی‌های سنتی و خوشنویسی فعال است.

وی اضافه کرد: صنایع دستی، سوغات فرهنگی استان مرکزی و یکی از با ارزش‌ترین هنر‌های کشورمان است که نه تنها از جنبه‌های فرهنگی برای ما اهمیت دارد بلکه در زمینه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: ۱۴ هنرمند استان مرکزی سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی ایران بدلیل پیشینه تاریخی در تمامی دنیا معروف است بیان کرد: ۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است.

بیستم خرداد بعنوان روز صنایع دستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

ثبت ۱۰ اثر مهر اصالت جهانی و ۶۰ اثرمهر اصالت ملی برای صنایع دستس استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.