مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی از کشف ۸۰ قطعه شیء تاریخی از یک خودرو خبر داد.

قاچاقچی عتیقه در دام پلیسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف اشیاء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در محور اراک ـ بروجرد خبر داد وگفت: در بازرسی از یک خودرو در پاسگاه توره  تعداد ۸۰ قطعه شامل اشیای فلزی و سفالی- مهر و مهره، قمقمه سفالی لعاب دار، کاسه، پیاله، دستبند و انگشتر کشف و توقیف شد.

ایزدی با بیان اینکه از این تعداد اشیای کشف‌شده بنا بر نظر کارشناس میراث‌فرهنگی اصالت ۲۰ شیء عتیقه تائید و قدمت آن‌ها مشخص شده است اظهار کرد: ۲۰ شیء کشف‌شده فلزی، کاسه، دستبند و انگشتر مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و ارزش تاریخی و فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه این گونه اموال فرهنگی و اشیای تاریخی بیانگر تمدن و صبغه فرهنگ این منطقه است تصریح کرد: محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۶۰ مهره از اشیای مکشوفه تقلبی بودند که دارای نقوش بوده و همچنین تعدادی مهره که صنایع‌دستی بوده اند و ارزش تاریخی و فرهنگی ندارند.

ایزدی با اشاره به اینکه اشیای دارای ارزش تاریخی به موزه چهارفصل اراک انتقال یافت خاطرنشان کرد: در این ارتباط متهم به قاچاق اشیای عتیقه برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ک

کشف ۸۰ قطعه شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در محور اراک ـ بروجرد

برچسب ها: میراث فرهنگی ، عتیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.