مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از برنامه های این سازمان ، به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،علیرضا ایزدی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، برنامه های این مجموعه برای روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را اعلام کرد.

وی با گرامی داشت  هفته میراث‌ فرهنگی ،  این زمان را فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه‌ها به ‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی تاثیر گذار در جامعه دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان، به مناسب هفته میراث فرهنگی برنامه های متنوعی در نظر گرفته است.

وی افزود:  بازدید عموم مردم از موزه های تحت پوشش این اداره کل به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت رایگان  است.

وی تصریح کرد : طی هفته میراث فرهنگی نشست  تخصصی با موضوع « معرفی بناها و بافت های تاریخی ابراهیم آباد و نراق با رویکرد حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی با حضور مدیران و کارشناسان استانی حوزه های مرتبط دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین "، برگزار خواهد شد.

ایزدی گفت: در اولین روز بزرگداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی ۲۸ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در شهرستان آشتیان برنامه شب موزه با اجرای برنامه‌های شاد و موسیقی سنتی و نقالی و شعرخوانی پذیرای مهمانان عزیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: افتتاح سفره خانه سنتی و باغ رستوران مفاخر در محوطه موزه مفاخر به همراه تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و تقدیر از موزه داران برتر در این هفته و در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد. همچنین در این برنامه از تمبر روز جهانی موزه نیز رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برنامه شب موزه تفرش روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت با اجرای موسیقی سنتی – نقالی و شعر خوانی ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان از برنامه‌های ویژه کودک و موزه در ۲ خرداد خبرداد و گفت: در این روز برنامه‌های ویژه برای کودکان به همراه مسابقات نقاشی و اجرای نمایش و قصه گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / الف

اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی در هفتیه میراث فرهنگی

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.