وزنه بردار ایرانی در حرکت یک‌ضرب، دو ضرب و مجموع به مدال برنز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در کشور فیجی در حالی آغاز شد که در وزن ۱۰۲ کیلوگرم تیم ملی ایران با ۲ نماینده کار خود را آغاز کرد. مربیان تیم ملی جوانان پیش از شروع مسابقات از احتمال کسب ۲ مدال در این وزن صحبت کرده بودند. رقابت اصلی در این وزن بین امیر عزیزی وزنه بردار ایرانی و شرکت کنندگان گرجستانی و بلاروسی بود.

کسب ۳ مدال برنز توسط عزیزی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان

قبل از شروع رقابت‌های امروز امیر عزیزی و علی قاسمی به ترتیب وزنه‌های ۱۶۰ و ۱۵۰ کیلوگرمی را برای حرکت اول خود انتخاب کردند که علی قاسمی در اولین حرکت یک‌ضرب در مهار وزنه ۱۵۰ کیلوی موفق نبود و با ۳ چراغ قرمز از سوی داوران مواجه شد. قاسمی با استراحتی دو دقیقه‌ای دوباره روی تخته رفت و این بار موفق شد وزنه ۱۵۰ کیلویی را بالای سر ببرد. قاسمی در سومین انتخاب خود در مرحله یک‌ضرب سراغ وزنه‌ی ۱۵۹ کیلویی رفت که در مهار آن ناموفق بود. او کار خود را در این وزن با همان رکورد ۱۵۰ کیلو به پایان رساند.

امیر عزیزی دیگر وزنه بردار ایرانی در این وزن در اولین حرکت یک‌ضربِ به راحتی وزنه‌ی ۱۶۰ کیلویی را مهار کرد و در دومین انتخاب سراغ وزنه‌ی ۱۶۵ کیلویی رفت. عزیزی دومین وزنه خود را هم بالای سر برد تا کسب مدالش در این بخش از مسابقات وزن ۱۰۶ کیلوگرم جوانان جهان قطعی شود. نکته جالب در این وزن رقابت بین ۳ وزنه بردار مطرح ایرانی و بلاروس و گرجستانی بود که در انتخاب سومین وزنه خود مدام وزنه‌ها را افزایش می‌دادند تا استراحت بیشتری برای انجام آخرین حرکت خود داشته باشند و مدال طلای این بخش را از آن خود کنند.

در نهایت عزیزی در سومین و آخرین حرکت همه وزنه برداران این وزن سراغ وزنه ۱۷۰ کیلویی رفت اما نتوانست آن را مهار کند تا به مدال برنز یک‌ضرب بسنده کند. قاسمی نیز در جدول یک‌ضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در دوضرب علی قاسمی ابتدا وزنه‌ی ۱۸۰ کیلویی را بالای سر برد و در مهار وزنه ۱۸۷ کیلویی ابتدا موفق ظاهر نشد و در دومین تلاش خود این وزنه را بالای سر برد تا با رکورد ۳۲۷ کیلو گرم در مجموع به کار خود در این وزن پایان دهد. امیر عزیزی هم در مهار وزنه ۱۹۵ کیویی ۲ بار ناموفق ظاهر شد تا بالاخره در سومین حرکت خود این وزنه را بالای سر ببرد و در جدول کلی باقی بماند.

به این ترتیب عزیزی در دوضرب و مجموع سوم شد تا با ۳ مدال برنز به کار خود پایان دهد. علی قاسمی نیز در مجموع چهارم شد.


بیشتر بخوانید:

مدال نقره یک ضرب در وزن ۹۶ کیلوگرم به طاهری رسید/ وزنه بردار ایرانی در مجموع چهارم شد

خسروی: قانون می‌گوید بیرانوند دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری است

بدشانسی وزنه بردار جوان ایرانی در مسابقات جهانی


انتهای پیام/

نتایج وزنه برداران جوان ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار