مدال نقره‌ی یکضرب وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان به افشین طاهری رسید، اما او در مجموع به رتبه چهارمی بسنده کرد.

مدال نقره یک ضرب در وزن ۹۶ کیلوگرم به طاهری رسید/ وزنه بردار ایرانی در جایگاه چهارم ایستادبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  افشین طاهری به عنوان پنجمین وزرنه بردار جوان ایرانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان روی تخته رفت. طاهری در حرکت یک ضرب ابتدا موفق به مهار وزنه‌ی ۱۶۱ کیلوگرمی شد و پس از آن در دومین حرکت خود وزنه ۱۶۶ کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد تا تکلیف مدال طلا در این بخش به آخرین حرکت طاهری بستگی داشته باشد. طاهری برای دوین بار هم در مهار وزنه‌ی ۱۶۶ کیلویی موفق ظاهر نشد تا به مدال نقره یک ضرب بسنده کند. مدال طلای یک ضرب به وزنه بردار مصری رسید و شرکت کننده روسی مدال برنز به دست آورد.

اما در حرکت دو ضرب، انتخاب طاهری پیش از شروع مسابقات، وزنه‌ی ۱۸۰ کیلوگرمی بود که در اولین حرت دو ضرب خود نتوانست این وزن را مهار کند. طاهری برای دوین بار برای بالا بردن وزنه ۱۸۰ کیلویی روی تخته رفت و این بار موفق شد تا این وزنه را بالای سر ببرد تا حداقل در جدول نهایی این وزن باقی بماند. سومین انتخاب طاهری در دو ضرب وزنه ۱۸۹ کیلوی بود. وزنه‌ی سوم افشین طاهری در این وزنه به گونه‌ای انتخاب شد تا او بتواند نسبت به حرکات قبلی استراحت بیشتری داشته باشد. اما در مهار این وزنه نیز ناموفق ظاهر شد تا با همان وزنه‌ی ۱۸۰ کیلویی کارش را در مرحله دو ضرب به پایان برساند.

افشین طاهری با مجموع رکورد ۳۴۱ کیلوگرم در جایگاه چهارمی وزن ۹۶ کیلوگرم قرار گرفت. مدال طلای این وزن به علی احمد آشور از مصر رسید و شرکت کنندگان قزاقستان و روسیه مدال‌های نقره و برنز مجموع در این وزن را کسب کردند.


بیشتر بخوانید:

مدال نقره وزن ۸۹ کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه برداری جوانان جهان به ایران رسید

خسروی: قانون می‌گوید بیرانوند دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری است

کیانوش رستمی به اردوی تیم ملی وزنه‌بردای اضافه می‌شود


انتهای پیام/

عملکرد طاهری در مسابقات قهرمانی جوانان جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار