محمد حسینی در وزن ۸۹ کیلوگرم در حرکت یک ضرب مدال طلا را به دست آورد و در دو ضرب و مجموع به مدال برنز و نقره دست یافت.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  صبح امروز (سه‌شنبه) محمد حسینی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرمی وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در فیجی به عنوان چهارمین وزنه بردار ایرانی روی تخته رفت.

حسینی که پیش از شروع مسابقات در حرکت یک ضرب اولین انتخاب خود را وزنه‌ی ۱۳۴ کیلویی قرار داده بود، در اولین حرکت خود وزنه ۱۴۶ کیلویی را بالای سر برد. او در دومین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی شد و در آخرین حرکت یک ضرب خود وزنه ۱۵۷ کیلویی را بالای سر برد تا در مرحله یک ضرب مدال طلای خود را قطعی کند.

حسینی مدال طلا را در حالی کسب کرد که وزنه بردار اهل کره جنوبی با رکورد ۱۵۶ کیلویی و اختلاف فقط یک کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد، این نخستین مدال طلای وزنه برداران جوان  ایرانی  در این بازی‌ها بود.

مدال نقره وزن ۸۹ کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه برداری جوانان جهان به ایران رسید

 حسینی در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه‌ی ۱۸۳ کیلویی را بالای سربرد، اما در مهار وزنه‌های ۱۸۹ و ۱۹۱ کیلوگرمی ناکام ماند و با ۳ چراغ قرمز از سوی داوران مواجه شد. اما بعد از بازبینی صحنه توسط هیئت ژوری مشخص شد حسینی به درستی وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را بالای سر برده است.

به این ترتیب محمد حسینی در دو ضرب با رکورد ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز دو ضرب را از آن خود کرد. اما در مجموع و با احتساب رکورد مجموع ۳۴۸ در جایگاه دوم وزنه ۸۹ کیلوگرم ایستاد و در مجموع صاحب مدال نقره شد.


بیشتر بخوانید:

خسروی: قانون می‌گوید بیرانوند دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری است

بدشانسی وزنه بردار جوان ایرانی در مسابقات جهانی

زارعی: رقابت سنگینی در وزن ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری وجود دارد


انتهای پیام/

نخستین مدال طلای وزنه برداران جوان ایرانی در مسابقات جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار