مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: عامل عمده حریق‌های اخیر در مراتع، انسانی و ناشی از سوزاندن باقیمانده علوفه از سوی کشاورزان برای کشت مجدد بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان، علت اصلی حریق‌های اخیر در مراتع را عامل انسانی بیان کرد و گفت: کما کان بهترین روش اطفاء حریق در منابع ملی و اراضی کشاورزی ایجاد خط تنسیق با تراکتور یا گریدر است.

مهدیخانی با اشاره به وصف مجرمانه آتش سوزی هم بعنوان تخریب منابع ملی و هم آلوده کننده محیط زیست افزود: در استانی که اقتصاد خانوار‌ها متکی به کشاورزی و دامداری است این رفتار‌ها قابل گذشت نیست.

وی در ادامه به نقش بسیج، دهیاران، شورا‌های اسلامی، داوطلبین هلال احمر ،  نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و مقابله با آتش اشاره کرد و از ائمه جمعه و جماعات خواست از جایگاه ارزشمند خود برای آگاهی بخشی و افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع ملی استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان از صدور دستور همکاری توسط فرماندهان ارشد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به یگان‌های تحت امر برای مقابله و مشارکت در اطفای حریق خبر داد و گفت: انسجام مدیریت، مشارکت مردم و مدیران پایکار عامل پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حوادث است.

مهدیخانی ابراز امیدواری کرد با همکاری کشاورزان ، طبیعت گردان و رانندگان به ویژه در روز‌های تعطیل شاهد کاهش روند آتش سوزی‌ها باشیم.

انتهای پیام/ک

 سوزاندن باقیمانده علوفه علت حریق مراتع  است 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.