رهبر سابق اکثریت سنای آمریکا در مصاحبه‌ای خواستار آغاز تحقیقات به منظور استیضاح رئیس جمهور این کشور شد.

قانونگذار سابق آمریکا نیز خواهان استیضاح ترامپ شدبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، هری رید، رهبر پیشین اکثریت سنای آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد مجلس نمایندگان باید تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را آغاز کند. 

رهبر سابق اکثریت سنای آمریکا در گفتگو با یو اس‌ای تودی گفت درست نیست که هیچکاری در این باره انجام نشود. البته درست نیست که بدون انجام تحقیقات سراغ استیضاح او رفت. این قانونگذار سابق آمریکا ابراز نگرانی کرد در صورتیکه روند استیضاح رئیس جمهور در مجلس سنا، که در کنترل هم حزبی‌های او است، با شکست مواجه شود، به ترامپ این امکان را خواهد داد تا مدعی شود که تبرئه شده است. سناتور رید افزود این یکی از استدلال‌های مخالف مطرح علیه استیضاح ترامپ است. این در حالیست که وی پیشتر با طرح استیضاح ترامپ مخالفت کرده بود.

در نظرسنجی‌های اخیر پس از انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری نزدیک به ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها از اجرای روند استیضاح علیه رئیس جمهور این کشور حمایت کردند. نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است دموکرات‌ها باید به راهبرد اعلامی خود یعنی تحقیقات درباره رئیس‌جمهور پایبند باشند. راهبرد دموکرات‌ها این است که اسناد مالی رئیس‌جمهور ترامپ را به دادگاه بکشانند و این مسئله را درمقابل چشمان مردم آمریکا قرار بدهند.

گزارش اخیر رابرت مولر بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را در این کشور بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت: تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار