امام جمعه تربت جام گفت:یکی از صفات زیبنده زن مسلمان، مدیریت داخلی خانواده و نظارت مسئولانه وی بر فضای خانه است.

مدیریت داخلی خانواده از زیبنده‌ترین صفات زن مسلمان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین طاهری امام جمعه تربت جام در جمع بانوان مرز نشین شیعه و اهل سنت در مسجد جامع سمیع آباد تربت جام گفت: حضرت امیر المؤمنین علی (ع) به نقل از پیامبر (ص) می‌فرمایند: یکی از جلوه‌های «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» با نقش و وظیفه زن در درون خانه آغاز می‌شود و زن ناظر و مسئول فضای داخلی خانه و خانواده و همسرش است.

وی ادامه داد: با نظارت زن چالش‌های درون خانواده رنگ می‌بازد و زمینه یک زندگی سالم فراهم می‌شود.

امام جمعه تربت جام با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: ازدواج علاوه بر ارضای نیاز‌های زیستی، در ارضای نیاز‌های روانی و عاطفی افراد بسیار موثر است و دوست داشته شدن و مورد تمجید قرار گرفتن در روابط میان همسران، عزت نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و به شادمانی و ارتقای سطح رضایت از زندگی آن‌ها کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود:احساس همدلی و درک در میان همسران، میزان فشار روانی حاصل از رویداد‌های استرس زای زندگی را برای هر یک از آن‌ها کاهش می‌دهد.

مولوی برزگر امام جمعه سمیع آباد هم در این مراسم گفت:انقلاب اسلامی زنان جامعه ما را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزش‌های نظام هدایت کرد.

وی تصریح کرد:زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خویش را یافتند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کردند.
 
امام جمعه سمیع آباد گفت: به فرموده امام راحل تحول فکری و روحی بزرگی که نصیب زنان شد موهبت الهی بود و افتخار بزرگی برای ملت ایران است.

در این مراسم مدیریت کانون فرهنگی بانوان مرزنشین گزارشی از عملکرد یک ساله کانون در سمیع آباد و روستا‌های اطراف ارائه نمودند.

انتهای پیام//ز. ج

 

برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم در سمیع آباد تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.