نشست واکاوی یک شادی با محوریت تحلیل و بررسی اتفاقات اخیر در مدارس کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

نشست واکاوی یک شادی با محوریت تحلیل و بررسی اتفاقات اخیر در مدارس کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست واکاوی یک شادی در ساختمان موسسه فرهنگی قدس رضوی گفت: حکومت و دین اسلام با شادی که یک نیاز فطری است مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال نیز می‌کنند.


وی ادامه داد: شادی که همراه با هنجار شکنی نباشد و منجر به ترویج فرهنگ غربی نشود، مورد پذیرش است اگرچه که با برخورد‌های سلبی با اقدامات هنجارشکنانه نیز موافق نیستیم.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ۴۰ محور منطبق بر موازین شرعی و عرفی برای ایجاد فضا و مراسم شاد در مدارس وجود دارد، اما تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.


قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم گفت: در ارتباط با پخش بعضی کلیپ‌ها در مدارس استان با چند مدیر و معاون پرورشی برخورد‌های لازم شده است.


وی ادامه داد: فعالیت‌های پرورشی، پژوهشی و فوق برنامه‌های زیاد منطبق بر دین و عرف در مدارس اجرا می‌شود، اما چندان انعکاس ندارد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع ساعات شبانه روز، دانش آموزان به طور میانگین ۵ ساعت در مدرسه حضور دارند و بیشتر ساعات روز را در خارج از محیط مدرسه سپری می‌کنند که این موضوع را نباید نادیده گرفت.


انتهای پیام//ر. ر
 
 
 

لزوم توجه به ایجاد فضاهای شاد مناسب در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.