استاد حوزه و دانشگاه گفت: در خانواده توحیدی اختلافات کمتری دیده می‌شود و در صورت بروز مشکل همه با هم فکر می‌کنند.

در خانواده توحیدی اختلافات کمتری دیده می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محبوبه گندم آبادی استاد حوزه و دانشگاه  در نشست علمی"نقش توحید درمانی در خانواده" در مدرسه علمیه نرجس فریمان با اشاره به نقش توحید درمانی در زن و خانواده، گفت: حسرت گذشته را خوردن، ترس از آینده و توجه به حرف مردم از جمله مصادیق شرک است.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که زن و مرد در خانواده انجام می‌دهند شرک زدایی است، ادامه داد:  زن در عالم برای این خلق شده که خود و خانواده اش را به خدا برساند؛ لذا در خانواده توحیدی زن و شوهر برای یکدیگر حرف دارند و برای علاقه یکدیگر اهمیت قائل هستند، به هم اعتماد دارند و با هم بودن را بر بودن با دیگران ترجیح می‌دهند، زن و شوهر به خانواده یکدیگر احترام می‌گذارند و نگران هم هستند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه چنین خانواده‌ای تمام اعضای خود را بدهکار می‌دانند نه طلبکار و زن و شوهر به یکدیگر احساس ارزشمندی می‌دهند، گفت: در این خانواده مدیریت اقتصادی وجود دارد، از بودن کنار هم احساس آرامش می‌کنند و توقعات منطقی از همدیگر دارند. 

گندم آبادی گفت: در این خانواده‌ها همسر و فرزندان به جای توجه به نقاط ضعف دیگران به نقاط ضعف خودشان توجه دارند و به همدیگر کمک می‌کنند تا رشد کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

برگزاری نشست علمی "نقش توحید درمانی در خانواده" در فریمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.