مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی از اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی خبر داد.

برگزاری اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی جهت هماهنگی اجلاسیه هزار و ۲۰۰ شهید فرهنگی استان مرکزی گفت: اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی که قریب به ۲۰ درصد از شهدای استان را شامل می‌ شود در ۳۰ خرداد با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

شهریار فولادوند با اشاره به اینکه برای برگزاری این اجلاسیه یک سال برنامه‌ریزی ‌شده است، افزود: برنامه‌ های مختلفی در خصوص برگزاری این اجلاسیه در حوزه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا دانش‌ آموزان صورت گرفته است. نام ‌گذاری خیابان ‌ها و میدان ‌ها با نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در سطح استان و بیش از ۱۰۰ مکان از آموزش ‌و پرورش با نام شهدای فرهنگی و دانش‌ آموز نام‌ گذاری شده که کار مبارکی بوده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه برنامه ‌های همچون تلاوت قرآن و ختم قرآن که پیش ‌بینی‌ شده که ۴۰۰ دوره ختم قرآن در سطح مدارس انجام شود یادآور شد: با اتمام این اجلاسیه کار ما تمام نمی‌شود برخی کارهای ما در سال‌ های آینده استمرار دارد که یکی از آن ‌ها ختم قرآن ‌های تک ‌برگی است که به‌ صورت گردشی در مدارس انجام می‌شود و ثواب آن به روح شهدای فرهنگی و دانش‌آموز می‌رسد.

ناظر بودن شهدا بر اعمال، مسئولیت را دوچندان می کند

در ادامه مرتضی انصاری فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش ‌آموزی گفت: امروزه هر چه داریم به برکت خون شهدا است و شهدا بر تمام اعمال و رفتارمان نظاره‌ گر هستند و این ناظر بودن آنان مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

مرتضی انصاری فر بیان کرد: آشنایی با سیره و سبک زندگی شهدا به‌ ویژه شهدای فرهنگی و دانش ‌آموز یکی از مهمترین رسالت ‌های بنیاد شهید در مدارس شاهد استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با تأکید بر معرفی دانش­ آموزان شهید به‌عنوان نمونه و اسوه فکری و رفتاری، ادامه داد: ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر و روحیه بسیجی، ارائه الگوهای ارزشی در جامعه دانش ‌آموزی، تبیین نقش و جایگاه دانش­­ آموزان در عرصه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، تعمیق و تقویت تربیت و فضائل اسلامی، اعتقاد و التزام به ارزش ‌های انقلاب اسلامی و تقویت انسجام اجتماعی ازجمله اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌ آموز در استان است.

وی افزود: باید از برکت خون پاک شهدای فرهنگی و دانش‌آموز توسعه و تعمیق باورها انقلابی، هویت دینی و ملی و تحکیم پیوند دانش آموزان با این شهدای عزیز فراهم ‌شده و آنان را در برابر تهاجم فرهنگی و پاسداری از دستاوردهای اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آماده نماید.

گفتنی است، این اجلاسیه از جمله برنامه‌ های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و یادواره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که در خرداد ماه جاری با سخنرانی وزیر آموزش ‌و پرورش در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می ‌شود.‌

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.