مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه جانبازان الگوی واقعی صبر و استقامت هستند گفت: جانبازان مروجین اصلی ایثار اجتماعی هستند.

جانبازان، مروجین اصلی ایثار اجتماعیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مرتضی انصاری فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در دیدار با جانباز سرافراز رضا قلی داوودی، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و قبولی طاعات و عبادات، با بیان اینکه جانبازان الگوی واقعی صبر و استقامت هستند گفت: جانبازان مروجین اصلی ایثار اجتماعی هستند. ایشان به دلیل ایثارگری بزرگی که انجام داده‌اند جایگاه ویژه ‌ای در کشور دارند و ما به وجودشان افتخار می‌کنیم.

مرتضی انصاری فر عنوان کرد: دیدار با جانبازان روحیه‌ بخش است و ما تلاش می ‌کنیم در این دیدارها از رهنمودها و نصایح آن عزیزان در جهت خدمت بیشتر به مردم و ایثارگران بهره‌مند شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه تکریم و تعظیم ایثارگران و حفظ حرمت آن عزیزان نوعی قدردانی از ایثار این بزرگواران است افزود: ایثارگران سرمایه‌ های ارزشمند نظام هستند و باید مسئولین مشکلاتشان را درک کنند و به فکر رفع آن باشند.

وی اظهار کرد: همه ما در مقابل این‌ همه ایثار جانبازان مسئولیت داریم و ضروری است با جویا شدن احوال آنان شرمنده صبر و شکیبایی آنان و خانواده‌ هایشان نشویم.

انصاری فر ادامه داد: مجاهدت‌ ها و پیروی از ولایت‌ فقیه جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس باید چراغ راه جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی قرار گیرد.

 

روایت خاطره ای از نویسنده کتاب محبوب دل ها

در ادامه جانباز رضا قلی داوودی روایت می‌کند: وقتی شروع به نوشتن کردم به علت جراحات جانبازی دست راستم بعد از مدتی کوتاه بی ‌حس می ‌شد و نمی ‌گذاشت که کار به‌ خوبی پیش برود. از همین جهت به درگاه امام حسین (ع) متوسل شدم و گفتم این کار برای شماست خودتان کمک کنید. بعد از مدتی راهی سفر کربلا شدم. در یکی از روزهایی که در بین‌ الحرمین مشغول دعا و ثنا بودم فردی آمد در نزدیکی من نشست و بی ‌مقدمه خودکار سفیدی به من هدیه داد و گفت: از این به بعد با این خودکار مطالب خود را بنویس. از آن روز تا به این لحظه من بی ‌حسی در دست راست خود احساس نکرده ‌ام و موفق به نوشتم کتاب ده‌ جلدی محبوب دل‌ ها شده‌ ام و خوشحالم از اینکه خدا و ائمه بر تمام احوال ما نظارت دارند و آگاه ‌اند.

گفتنی است، جانباز رضا قلی داوودی متولد هفتم تیرماه ۱۳۱۵ که در تاریخ یکم آذرماه ۵۹ در پادگان جی به درجه رفیع جانبازی نائل گشت. وی مدتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شازند بوده است و اکنون با نوشتن کتاب ده‌ جلدی محبوب دل ها که درباره امام حسین (ع) است به‌عنوان یکی از نویسندگان مذهبی استان مطرح است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.