عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مرکز شهر برلین محدوده ای وجود دارد که در دنیا به جزیره ی موزه ای برلین مشهور است؛ اصفهان نیز دارای چنین جزیره ای در مرکز شهر است، مجموعه ای از موزه ها در خیابان استانداری است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کوروش خسروی اظهار کرد: در مرکز شهر برلین و در جزیره‌ای میان رود spree محدوده‌ای وجود دارد که در دنیا به جزیره‌ی موزه‌ای برلین مشهور است، در این جزیره در مساحتی حدود ۸۶ هزار متر مربع ۶ موزه وجود دارد؛ این مدل ایجاد و توسعه موزه‌ها در شهر‌های که فاقد یک موزه بزرگ و متمرکز هستند مدل موفقی است و میتواند در شهر‌های دیگر دنیا مورد استفاده و الگو برداری قرار گیرد.

وی افزود: اصفهان نیز دارای چنین جزیره‌ای نه در میان زاینده رود بلکه در مرکز شهر است مجموعه‌ای از موزه‌ها در خیابان استانداری در کنار هم قرار دارد که با مدیریت و نظارت شخص استاندار این مجموعه نیز می‌تواند همین نقش را ایفا کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این نکته که متاسفانه در حال حاضر موزه هنر‌های تزئینی تقریبا خارج از سرویس قرارگرفته، افزود: موزه‌های دیگری از جمله موزه هنر‌های معاصر کارکرد گالری پیدا کرده و از همه اسف بار‌تر وضعیت تالار تیموری است که مدت زیادی بسته مانده است.

وی ضمن بیان این نکته که ساختمان‌های دیگری مانند تالار اشرف، بانک ملی و تالار هنر نیز می‌تواند در این طرح مورد استفاده قرار بگیرد و کارکرد مناسب خود را بیابند، افزود: ورود استانداری بر این موضوع و تجمیع این مجموعه گران بها می‌تواند یادگار ارزشمندی از این دوره مدیریت باشد و اصفهان را به قطب موزه داری تبدیل کند.


انتهای پیام/م

 

اصفهان دارای جزیره ای مانند شهر برلین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار