رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: هیچ منبع علمی مشخصی در مورد صدر نشینی اصفهان در جدول شهر های افسرده کشور وجود ندارد.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای شهر اصفهان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با در مورد منابع نامشخصی که اصفهان را اولین استان در میزان افسردگی معرفی کرد، اظهار کرد: هیچ منبع علمی مشخصی در مورد صدر نشینی اصفهان در جدول شهر‌های افسرده کشور وجود ندارد؛ تحقیقات تیم مطالعاتی انجمن آسیب شناسی ایران از سال ۹۰ تا ۹۸ در مورد مولفه‌های امید به زندگی نشان داد که در ۵ سال گذشته حدود ۳.۵ درصد عدد امید به زندگی مردم اصفهان رشد داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به نکته فوق تا زمانی که امید و پارامترهای امید به زندگی، شادی، میزان رضایت مندی از کیفیت زندگی رو به رشد نباشد، میزان افسردگی کاهش پیدا نمی¬کند؛ هر چند میزان افزایش مولفه امید به زندگی در اصفهان مقدار کمی است، اما امیدوار کننده بوده و نشان دهنده این است که اصفهان درصدر جدول افسردگی در کشور قرار ندارد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی توضیح داد: میزان افسردگی مردم اصفهان با توجه به جمعیت این شهر طبیعی است چراکه شهرمان با چالش‌هایی همچون حاشیه نشینی، بیکاری، خشکی زاینده رود و مهاجر پذیری رو به رو است؛ این میزان از افسردگی و معضلات روان شناختی تا حدودی باعث بالا رفتن نزاع و ناکامی‌ها می‌شود، اما حضور اصفهان در صدر جدول افسردگی اشتباه و نادرست است.
وی توضیح داد: در حال حاضر دسترسی مردم به معابر شهری آسان‌تر شده و از طرف دیگر گام‌های بلندی در جهت زیبا سازی شهری برداشته شده است بنابراین با توجه به اثر این مولفه در مقابله با افسردگی میتوان گفت تلاش‌هایی در جهت کاهش این معضل برداشته شده است.

محمدی نیز با اشاره به مسئله آب در استان اصفهان به عنوان مهمترین معضل، گفت: تلاش¬هایی شده که این مشکل به طور دائم حل شود چراکه به طور قطع حل این معضل به کاهش معضلات روانشناختی خواهد انجامید همچنین اقداماتی که در حوزه‌های ترافیکی و آلودگی‌ها در دست اقدام قرار گرفته نهایتا منجر به بهبود وضعیت روانی جامعه اصفهان خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد سازمان‌ها متعددی که در راستا مقابله با افسردگی تلاش میکنند، اظهار کرد: متاسفانه عملکرد سازمان‌های مختلف و متولی در این عرضه با حد انتظار فاصله دارد که این مسئله منجر به تلاش‌هایی در جهت اصلاح ساختاری سازمان‌های مذکور شده است.


انتهای پیام/م
 

وضعیت افسردگی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.