عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: نامگذاری اول ژوئن به نام والدین و خانواده نشان از تاکید سازمان ملل متحد بر نقش والدین و خانواده در جوامع است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نامگذاری اول ژوئن سال میلادی به نام روز والدین و خانواده، گفت: این نامگذاری نشان از تاکید سازمان ملل متحد بر نقش والدین و خانواده در جوامع است به شکلی که والدین در پرورش فرزندان به عنوان اولین مربی جایگاه ویژه‌ای را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: والدین به عنوان رکن رکین خانواده، تربیت اعضا خانواده را برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار ایفا میکند از طرفی آموزش فرزندان و هدایت آن‌ها به منظور رسیدن به رشد اجتماعی از وظایف اصلی خانواده هاست که توسط والدین انجام می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر چه یکی از دلایل نام گذاری این روز معطوف کردن توجه فرزندان به قدر و منزلت والدین و شکر گذاری بابت زحمات ایشان است، اما یکی از علل نامگذاری مذکور توجه به مشکلات یا چالش‌های موجود در موضوع خانواده‌ها و پایداری آنهاست.

وی ادامه داد: در دنیای امروز توجه به کودک و هویت مستقل آنها، نیاز‌ها و حقوق کودک فزونی گرفته و از سوی دیگر تعدادی از کشور‌ها با موضوع پیری جمعیت و عدم تمایل خانواده‌ها به فرزند آوری روبه رو هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: والدین در صورتی می‌توانند کودکی تربیت کنند که سالم، با سواد، دوستدار محیط زیست، مصلح و سازنده‌ی امروز و آینده باشد که خود با این مفاهیم آشنا بوده و بتواند به درستی این مفاهیم را به سایرین آموزش دهد.

فرید روشن افزود: اگر به دنبال تربیت نسلی سازنده برای ایران و اصفهان هستیم که بتواند الگو‌های توسعه‌ی شهری را محقق و در آینده پیگیری کند و شهر را مبتنی بر توسعه پایدار اداره نماید نباید نقش والدین را در این امر فراموش کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که از شهرداری انتظار میرود تا جایی که در مسایل آموزشی دخالت دارد این امر مهم را به درستی پیگیری نماید، گفت: از آن جایی که اصفهان شهر دوستدار کودک نامیده شده و شهرداری اصفهان در مراکز اختصاصی کودک یا مراکز عمومی با والدین و فرزندان در ارتباط است، باید از این ظرفیت به درستی بهره برده و در راستا توانمند سازی والدین نیز گام بردارد.


انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار