عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مهم ترین چالش های مدیریت شهری در ایران به ویژه در کلان شهر ها موضوع سد معبر می باشد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شیرین طغیانی در جریان نطق پیش از دستور نشست امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری در ایران به ویژه در کلان شهر‌ها موضوع سد معبر می‌باشد؛ سد معبر یکی از مصادیق بارز از تخلفات شهری است که متاسفانه امروز در جامعه ما به یک تخلف عرفی تبدیل شده و در بسیاری از اوقات باعث رنجش خاطر شهروندان می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: توجه به حقوق افراد از جمله مواردی است که در دین اسلام بسیار به آن تاکید شده است به طوری که در فتوای مراجع تقلید هم تجاوز به پیادرو‌ها و خیابان‌ها شرعا جایز نیست و از مصادیق بارز حق الناس به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع سد معبر در پیاده رو‌ها نه تنها در حرکت عابرین اختلال ایجاد میکند بلکه در برخی از موارد باعث احتمال ایجاد تصادف شده است و اعتراض به مغازه داران و کسانی که باعث سد معبر شده اند نتیجه‌ای در بر نداشته است، در مواردی حتی موجب برخورد نامناسب آن‌ها با عابرین پیاده و آزرده خاطر شدن آن‌ها شده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکر است تجاوز به حریم پیاده رو‌ها توسط برخی از کسبه تنها یکی از انواع سد معبر بوده و این سد معبر به شکل‌های دیگر نیز بروز پیدا میکند، اشکال دیگر سد معبر شامل دست فروشی ها، نصب پلاکارت‌های بدون مجوز و یا پارچه نوشته‌ها به صورت افقی در سطح معابر، توقف و پارک وسایل نقلیه در مکان نامناسب، ریختن مصالح ساختمانی هنگام تعمیرات یا ساخت و ساز در مسیر مردم، حفاری‌های غیر مجاز و فاقد اصول ایمنی است که منجر به ضایع شدن حقوق شهروندان می‌گردد.

شیرین طغیانی در پایان افزود: وظایف شهرداری در مقابله با موضوع سد معبر به دو دسته پیشگیری و رفع سد معبر در معابر تقسیم میشود و لازم است که شهرداری نسبت به بررسی، آسیب شناسی و ارائه راهکار‌ها و سیاست‌های تشویقی برای جلوگیری از بروز این تخلفات اقدام بنماید.


انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.