رئیس پلیس سریلانکا که از سمت خود تعلیق شده است به سبب ناتوانی رئیس‌جمهور این کشور در جلوگیری از حملات تروریستی در در روز عید پاک شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس پلیس تعلیق‌شده سریلانکا در شکایتی به دادگاه عالی، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهور این کشور، را به ناتوانی در جلوگیری از بمب‌گذاری‌های عید پاک که به کشته شدن ۲۵۸ نفر انجامید، متهم کرد.

پوجیت جایاسوندارا، سربازرس کل پلیس سریلانکا، در یک شکوائیه ۲۰ صفحه‌ای، از خلاء‌های ارتباطی جدی میان نهاد‌های اطلاعاتی و شاخه‌های امنیتی دولت، پرده برداشت. او در شکایتی که هفته گذشته به دادگاه تقدیم کرد و روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از متن آن اطلاع یافت، اعلام کرد که سرویس اطلاعاتی دولت که اصلی‌ترین نهاد جاسوسی سریلانکا محسوب می‌شود، سال گذشته به وی دستور داد، تحقیقات پلیس درباره شبه‌نظامیان را متوقف کند.

سرویس اطلاعاتی دولت که مستقیم زیر نظر سیریسنا فعالیت می‌کند، از اداره تحقیقات تروریستی پلیس خواسته بود تمام تحقیقات خود را درباره گروه‌های افراطی متوقف کند.

جایاسوندارا گفت رئیس سرویس اطلاعاتی دولت، اطلاعاتی را که هند در اختیار سریلانکا قرار داده بود، جدی نگرفت. در این اطلاعات درباره حمله قریب‌الوقوع هشدار داده شده بود.

پس از آنکه جایاسوندارا از قبول مسئولیت به علت حملات مرگبار اخیر خودداری کرد، سیریسنا وی را از کار تعلیق کرد. اکنون سربازرس کل پلیس از دادگاه عالی خواست به این پرونده رسیدگی کند.

جایاسوندارا گفت به او پیشنهاد شده است اگر از سمت خود کناره‌گیری کند، به یک سمت دیپلماتیک منصوب خواهد شد، اما وی از قبول این پیشنهاد خودداری کرده؛ زیرا می‌گوید مسئول بروز آن اشتباه امنیتی فاجعه بار نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حمله تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار