پس از بمب‌گذاری‌های روز عید پاک در سریلانکا، کلیسای کاتولیک این کشور امروز برای اولین بار مراسم دعای خود را برگزار کرد.

برگزاری اولین مراسم دعا در کلیسای کاتولیک سریلانکا پس از بمب‌گذاری‌های اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلیسای کاتولیکی که در سریلانکا هدف بمب گذاری‌های روز یکشنبه عید پاک قرار گرفته بود، امروز برای اولین بار از زمان وقوع بمب گذاری‌ها مراسم عبادی خود را برگزار کرد.

 پیشتر کلیسای کاتولیک سریلانکا از لغو اجرای مراسم دعای روز یکشنبه به دلیل تهدید به حمله به دست کم دو مکان فرهنگی جدید به این کشور خبر داد. کاردینال مالکولم رانجیت، اسقف اعظم کلمبو ابراز امیدواری کرده بود مراسم دعای همیشگی از پنجم ماه مه از سرگرفته شود، اما وجود تهدید موجب شد این مراسم به طور نامحدود لغو شود.

سخنگوی کاردینال گفت: طبق توصیه نیرو‌های امنیتی ما تصمیم گرفتیم در روز یکشنبه در هیچ یک از کلیسا‌های کشور مراسم دعا برگزار نشود. تهدیدی خاص علیه دو محل وجود دارد.

از زمان حملات سریلانکا در روز عید پاک، نیرو‌های مسلح به اطراف کلیسا‌ها اعزام شده اند. کاردینال هم مورد حفاظت قرار گرفته است. البته وی نپذیرفته از لیموزین ضد گلوله‌ای که دولت برایش فرستاده استفاده کند و ترجیح می‌دهد با خودروی شخصی تردد کند. پلیس سریلانکا اعلام کرد از زمان حملات ۱۵۰ مظنون را دستگیر کرده است. بنابر اعلام پلیس، در میان کشته شدگان این حملات ۴۲ تبعه خارجی شناسایی شده اند. شماری از اتباع خارجی همچنان ناپدید و احتمالا در میان اجساد شناسایی نشده هستند.

در حملات بیست و یکم آوریل همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا روی داد که بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. چند روز پس از آن نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمله تروریستی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار