مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل از اول تیرماه در ۱۱ پایگاه اولیه در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه کارگروه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل استان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سال ۹۸ استان اردبیل، از اول تیرماه در قالب ۱۱ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روان شناختی کودکان بدو ورود به دبستان، ارائه راهنمایی‌های بهداشتی، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکان و بسط و توسعه عدالت آموزشی و رعایت حقوق شهروندی از اهداف این طرح می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکل، نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی جهت ارزیابی‌های دقیقتر ارجاع داده می‌شوند افزود: تعداد ۱۱ پایگاه سنجش بصورت ثابت و سیار در استان به ارائه خدمات به خانواده‌ها اقدام کرده اند که ۵ پایگاه از آن‌ها در اردبیل و حومه و ۶ پایگاه نیز در شهرستان ها‌ی (پارس آباد، گرمی، خلخال، مشکین شهر، بیله سوار و اصلاندوز) فعالیت می‌نمایند.

ناصری بیان کرد: طرح سنجش پیش دبستانی نیز در نواحی یک و دو اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی در بین نوآموزان مراکز پیش دبستانی شهری وابسته به آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی با اشاره اینکه علیرغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان در مناطق شهری و روستایی و عشایری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل با پوشش ۱۰۰ درصدی، به پایان رسید، اظهار داشت: در اجرای این طرح نهاد‌هایی همچون بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را بعمل می‌آورند.

محمد شفایی، رئیس اداره استثنایی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این طرح که با هدف غربالگری زود هنگام و مداخله به هنگام آغاز می‌شود نوآموزان متولد نیمه دوم سال ۹۲ و نیمه اول سال ۹۳ که در مراکز پیش دبستانی شهری ثبت نام نموده اند ارزیابی می‌شوند عنوان کرد: جامعه هدف برای نوآموزان بدو ورود نیز متولدین ۹۱.۷.۲ تا ۹۱.۷.۱ است.

 وی افزود: در مجموع ۲۱ هزارو ۸۱۶ نوآموز در طرح سنجش سال ۹۷ مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد ۴ هزار ۱۰۱ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده و ۱ هزارو ۷۹۸ نفر دیرآموز نیز به مدارس عادی هدایت شدند، ۲۵ نفر دانش آموز به مدارس تلفیقی و ۲۴۷ نفر نیز آموزش پذیر استثنایی تشخیص داده شده و جهت استفاده از خدمات ویژه، به مدارس استثنایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح سنجش سلامت در اردبیل

برچسب ها: سلامت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار