سخت افزار قدرتمند کنسول PS5 به کمک سازندگان بازی می‌آید

وجود سخت افزار قدرتمند در کنسول جدید سونی باعث شده است تا توسعه‌دهندگان بازی بتوانند عناوین قدرتمندتری تولید کنند.

سخت افزار قدرتمند کنسول PS5 به کمک سازندگان بازی می‌آیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی چندی پیش مشخصات کنسول جدید خود یعنی PS5 را در فضای مجازی منتشر کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت افزاری این کنسول می‌توان به پشتیبانی از کیفیت 8K و وجود دیسک درایو در آن است. اما سخت افزاری که این کنسول را از کنسول‌های هم رده خود متمایز می‌کند وجود هارد دیسک SSD در آن است که سرعت اجرای عناوین بازی را نسبت به کنسول نسل قبلی خود یعنی PS4 ،تا چند برابر افزایش می‌دهد.

شرکت سونی برای نشان دادن اینکه سرعت اجرای عناوین نسبت به کنسول PS4 چه مقدار افزایش داشته است، بازی مرد عنکبوتی را روی کنسول جدید خود اجرا کرد و نتیجه این اقدام خود را در کنار ویژگی‌های کنسول PS5 اعلام کرد. شرکت سونی اعلام کرد بازی Spider man در پلی استیشن ۵ بیش از ۱۰ برابر سریع‌تر از پلی استیشن ۴ اجرا می‌شود.

با اعلام این خبر بسیاری از سازندگان عنوین ویدیویی به این فکر افتادند که آیا می‌توانند بازی را طراحی کنند که منطبق با ویژگی‌های این کنسول باشد و با سرعت بالا اجرا شود ، یا در ساخت بازی جدید خود شکست می‌خورند از طرفی هم از سخت‌افزار قدرتمند این کنسول اظهار شادمانی می‌کنند. 

سخت افزار قدرتمند کنسول PS5 به کمک سازندگان بازی می‌آید

مدیر شرکت Blackmill Games به تازگی اعلام کرد: شرکت ما از اینکه کنسول جدید شرکت سونی دارای پردازشگر بسیار قدرتمندی است بسیر خوش حال است چرا که وجود سخت‌ افزار قدرتمند کار شرکت‌ها را راحت می‌کند و شرکت‌ها دیگر به فکر اجرا نشدن بازی‌ها در کنسول‌ها نخواهند بود. از طرفی هم انتظار گیمرها بالا می‌رود چرا که از شرکت‌ها توقع دارند عناوین طراحی شود که از حداکثر توان کنسول آن‌ها استفاه کند و بازی با کیفیت بالا را به کاربر ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: احتمال معرفی نسخه جدید سری Sniper Elite در مراسم E3 2019


همچنین مدیر شرکت Blackmill Games اعلام کرد : از آنجایی که شرکت ما از موتور Unity برای ساخت بازی‌های خود استفاده می‌کند وجود پردازنده قدرتمند AMD Zen 2 در این کنسول باعث شده است تا این شرکت نگرانی خود را از بابت قدرت پردازنده به طور کامل فراموش کند چرا که این پردازنده بالاترین قدرت را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

سخت افزار قدرتمند کنسول PS5 به کمک سازندگان بازی می‌آید

به تازگی جزییات بیشتری از CPU کنسول PS5 منتشر شده است که بر اساس این جزییات مشخص شد، کنسول مذکور دارای قابلیت افزایش عملکرد تا ۱.۵ برابر خود خواهد بود چرا که از ویژگی AMD Radeon Navi استفاده می‌کند. انتظار می‌رود شرکت سونی در روزهای آینده و با توجه به نزدیک شدن مراسم E3 جزییات بیشتری را از کنسول جدید خود منتشر کند تا بتواند رسانه‌ها از نمایشگاه E3 به سمت خود جلب کند.

انتهای پیام/

سازندگان بازی از توان حداکثر کنسول PS5استفاده خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار