رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد نباید اعزام نیروهای نظامی این کشور به خاورمیانه را تحریک‌آمیز تلقی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد اعزام نیروهای نظامی این کشور به خاورمیانه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران صورت گرفته و نباید این اقدام را تحریک‌آمیز تلقی کرد.

دانفورد که در اندیشکده «بروکینگز» صحبت می‌کرد، در مورد اعزام صدها نیروی اضافی به منطقه و استقرار ناوهواپیمابر و بمب‌افکن در نزدیکی خلیج فارس، گفت: «هدف این کار، تحریک نیست، هدف این کار تقویت توانمندی‌های تهاجمی در آن منطقه نیست.»

وی افزود: «این اقدام برای محافظت از افراد ما طراحی شده و مانند دیگر عناصر نظامی که پیش از این اعزام کردیم و هدف آن تقویت بازدارندگی ما بود.»

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته ۱۵۰۰ نیروی نظامی به منطقه اعزام کند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رد گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده مبنی بر در پیش بودن جنگ، گفته است این نیروها رویکردی دفاعی دارند و واشنگتن خواستار جنگ با ایران نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
اتفاقا تنها چيزي كه آمريكاييا در مسئله تحريم ازش وحشت دارن و مجبورشون ميكنه تحريماشونو وردارن همين رويارويي نظامي با ماست باس ناو هواپيما برشونو به دليل تحريم ايران توقيف كنيم
آخرین اخبار