نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: تمامی تحریم‌های اقتصادی که دشمنان علیه ایران به کار گرفتند به فرصتی برای استقلال و خودکفایی در عرصه‌های مختلف تبدیل شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی سه شنبه شب در دیدار صمیمی با روحانیون و فعالان سیاسی استان کردستان، گفت: امروز ایران اسلامی در منطقه در زمینه‌های مختلف حرف اول را می‌زند و در دنیا نیز جزو کشور‌های پیشرو به شمار می‌رود.

وی افزود: در زمینه علمی، تجهیزات نظامی، علم پزشکی و بسیاری دیگر از زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم که از دل همین تحریم‌های دشمنان بیرون آمده که به یک فرصت برای نخبگان ایرانی تبدیل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه کشور به فرصتی برای استقلال و خودکفایی در عرصه‌های مختلف تبدیل شد، ادامه داد: پیش از تحریم به دنبال تولید و تهیه نیاز‌های خود نبودیم، چون به راحتی این نیاز‌ها در خارج از کشور تهیه می‌شد.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: استکبار دیگر امروز به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با فشار و تحریم خواسته خود را به ملت ایران بقبولاند و از همین رو ترامپ این روز‌ها خواستار مذاکره شده است و اخیراً نیز از سران دولت ژاپن خواسته اند به ایران سفر کنند و باب مذاکره با ایران را باز کنند.

وی بیان کرد: همه ملت ایران باید در این روز‌های حساس با حفظ برادری و همدلی خود زمینه عبور از مشکلات و بحران‌های موجود کشور را فراهم کنند تا باز هم مانند گذشته در مقابل دشمنان به پیروزی برسیم.

توسعه همه جانبه کردستان مهمترین مطالبه مردم استان از نظام است

حمدالله کریمی نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز دراین دیدار گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، معادن و گردشگری است، اما هیچکدام از این‌ها نمی‌تواند توسعه را برای کردستان به همراه داشته باشد و تنها فکر و اندیشه توسعه گرایانه می‌تواند این هدف را تحقق بخشد.

وی افزود: اگر تفکر و نگرش مسئولان نسبت به مشکلات کردستان تغییر پیدا کند می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده و زمینه توسعه همه جانبه کردستان را فراهم کرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلاف سلیقه و اختلاف نظر همیشه در بین گروه‌های مختلف سیاسی وجود دارد، اما درد مردم کردستان این نیست و مردم تنها به دنبال تفکر توسعه‌ای هستند و انتظار می‌رود همه در هر جناحی که هستند فعالیت‌های خود را به سوی پیشرفت و توسعه کردستان سوق دهند.

کریمی یادآور شد: وحدت و همدلی و جلوگیری از شعار زدگی می‌تواند مسئولان را از روزمرگی خارج کرده تا با فکر و اندیشه نو فعالیت‌های توسعه گرایانه خود را برای این استان دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نقش نخبگان و مدیران در توسعه فکری بسیار ویژه و خاص است و از آن‌ها انتظار بیشتری می‌رود، بیان کرد: با وجود اختلاف سلیقه و نظرات، همه باید در فضای تعامل و هم فکری حرکت کنیم.

اتحاد و همدلی لازمه تدوام و اقتدار نظام اسلامی است

ماموستا محمود ابن خیاط درادامه این دیدار گفت: وقتی یک حکومت به ویژه در جوامع اسلامی به روی کار می‌آید باید همه با هر مذهبی که دارند از آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی لازمه بقای هر حکومتی است، افزود: در این روز‌هایی که کشور در شرایط سخت قرار گرفته لازم است بیش از گذشته ما اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم چرا که در دولتی که اتحاد در آن وجود نداشته باشد، نمی‌توان کاری را از پیش برد.

ماموستا ابن خیاط یادآور شد: همه مسئولان نظام و دولت باید با یکدیگر متحد باشند وخدمت به مردم را در راس امور خود قرار دهند تا بتوانند عدالت اجتماعی و امنیت را در جامعه حاکم کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.