معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان کمیته خرید کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: این کتاب ها با هدف تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در عرصه فرهنگ عمومی خریداری و حمایت می شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبید رستمی گفت: در سال رونق تولید برای تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در عرصه فرهنگ عمومی از آثار مکتوب و منتشر شده نویسندگان، ناشران، مولفان و پدیدآورندگان حوزه کتاب استان در سال ۱۳۹۸ در قالب کمیته خرید کتاب حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اولویت های مورد حمایت کمیته خرید کتاب افزود: چاپ و تالیف کتاب های مرتبط با کودک و نوجوان (بخصوص آثار منتشره به زبان کُردی)، آثار نویسندگان، مولفان، ناشرین استان، نگاه خلاقانه و هنرمندانه به واقعیت های حماسی و تاریخی استان، معرفی و توجه ویژه به دین، آیین، رسوم، سنت ها و مراسم و مناسک خاص مردم از جمله اولویت های است که مورد حمایت قرار می گیرد.

رستمی اضافه کرد: ثبت فرهنگ شفاهی اعم از بازی های محلی و فرهنگ عامه متل ها و ضرب المثل های مناطق مختلف استان کردستان، آثار مرتبط با جغرافیا، مناطق و مناظر دیدنی، تاریخی و تفریحی استان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری، ترجمه آثار فاخر کُردی به زبان های دیگر و اولویت حمایت با چاپ اول کتاب های واصل شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به شرایط حمایت و خرید کمیته خرید کتاب نیز اشاره کرد و گفت: کتاب های ارائه شده نباید پیشتر توسط این اداره کل خریداری یا مورد حمایت قرار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی تنها کتاب های نویسندگان، مولفان و ناشران استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: ناشران دولتی و نیز ناشرانی که به هر طریق از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فهرست حمایتی این کمیته قرار ندارند.

رستمی یادآور شد: نباید بیش از یک سال از تاریخ چاپ درج شده در شناسنامه کتاب گذشته باشد و ارسال یک نسخه چاپی کتاب به کمیته خرید این اداره کل نیز الزامی است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با توجه به محدویت های مالی در صورت تایید کمیته خرید در طول سال نهایتا تا سقف ۲ کتاب از هر نویسنده حمایت به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تمام کتاب ها با تخفیف ۳۰ درصدی نسبت به قیمت مندرج پشت جلد خریداری می شود، اظهار داشت: ناشرین متقاضی شرکت در این طرح در زمان ارائه کتاب باید دارای پروانه نشر معتبر بوده و در زمان خرید کتاب حداقل ۳ ماه از پایان اعتبار پروانه نشر آنها باقی مانده باشد.

رستمی با بیان اینکه سطح حمایت و تعدادکتاب خریداری شده به تشخیص کمیته خرید کتاب این اداره کل تعیین می شود، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ دی ماه سال ۹۸ است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند به آدرس دبیرخانه واقع در شهرستان سنندج، بلوار خلیفه میرزا آغه غوثی، مجتمع فرهنگی هنری فجر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.