سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ریشه بسیاری از بیماری‌ها کم تحرکی است.

ریشه خیلی از بیماری‌ها کم تحرکی است / برای افزایش تحرک بدنی باید از مهدکودک و ابتدایی برنامه ریزی شودسید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،گفت: ریشه بسیاری از بیماری‌ها کم تحرکی و شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان مرکزی بیماری‌های قلبی و عروقی است و یکی از اصلی‌ترین عوامل این بیماری چاقی و کم تحرکی است.

جمالیان افزود: با توجه به بررسی‌ها و خطرسنجی‌هایی که صورت گرفته اصلی‌ترین معضلی که باید در اراک کار شود بحث چاقی و کم تحرکی است.

وی اضافه کرد: ان شاءالله با برنامه ریزی‌ها و کمک‌هایی که اداره جات دخیل با دانشگاه علوم پزشکی خواهند کرد در امر پیشگیری قدم‌های خوبی را برداریم تا این فرهنگ و سطح سواد در مردم ایجاد بشود و هزینه بهانه‌ای نشود برای اینکه از درمان جلوگیری کنیم.

برای افزایش تحرک بدنی باید از ابتدای کودکی برنامه ریزی کنیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برای افزایش تحرک بدنی باید از ابتدای کودکی برنامه ریزی کنیم وحتی از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تا یک کار زیربنایی و ساختاری انجام شود.

وی ادامه داد: مطمئنا هزینه درمان خیلی بیشتر از هزینه پیشگیری است و ما با درگیر کردن و نقش آفرینی خود مردم در بحث سلامت و پیشگیری می‌توانیم در بحث درمان ارتقای خوبی داشته باشیم و در استان و شهر اراک برنامه ریزی شده جلو برویم و نتیجه‌های خوبی را به دست بیاوریم.

جمالیان با اشاره به شیوع فشار خون تصریح کرد: بیماری فشار خون هیچ گونه علامتی ندارد و موقعی تشخیص داده می‌شود که فرد به صورت تصادفی فشارش را می‌گیرد یا به مراکز درمانی یا غربالگری مراجعه می‌کند.

وی تاکید کرد: فشار خون زمانی علامت دار می‌شود که عارضه دار شده و منجر به خونریزی مغزی، بیماری کلیوی یا قلبی عروقی می‌شود و به همین خاطر بهترین راه تشخیص این است که مردم به مراکز غربالگری مراجعه کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.