همایش تحرک بدنی و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دومین مجمع سلامت شهرستان اراک با رویکرد تحرک بدنی پیشگیری از اضافه وزن و چاقی با همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی و مرکز بهداشت اراک، در کانون امام علی (ع) شهر اراک برگزار شد.

سعید محمد دوست سرپرست مرکز بهداشت اراک و دبیر دومین مجمع سلامت شهرستان اراک در این همایش گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که دیابت، فشار خون و اختلالات قلبی_عروقی ارتباط مستقیمی با چاقی و بی تحرکی دارد و در حال حاضر شاهد روزافزون این معضل در تمامی گروه‌های سنی مخصوصا بالای ۱۸ سال هستیم.

کم تحرکی و چاقی ارمغان فناوری

سعید محمد دوست افزود: سبک زندگی نامناسب که مردم انتخاب نموده اند، ارمغانی است که زندگی در سایه فناوری برای ما ایجاد کرده و منجر به کم تحرکی و چاقی شده است.

اضافه وزن و چاقی از سرفصل‌های ضروری در برنامه ریزی نظام سلامت

محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این همایش گفت: با توجه به پژوهش‌های انجام شده در مقوله اضافه وزن و چاقی به ویژه از منظر پیشگیری، این مقوله از سرفصل‌های ضروری در برنامه ریزی نظام سلامت محسوب شده که نیازمند تلاش جمعی و همکاری بین بخشی در راستای انجام اقدامات اجرایی از یکسو و افزایش آگاهی عمونی از سوی دیگر است.

جمالیان افزود: توانمندسازی دانش آموزان در راستای افزایش تحرک بدنی و اصول تغذیه سالم و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، منجر به افزایش کیفیت زندگی و ارتقاء شاخص‌هایی بهداشتی خواهد گردید.

سلامت مقوله‌ای فرابخشی

کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان هم در این همایش گفت: سلامت مقوله‌ای فرابخشی است و توسط یک بخش یا سازمان امکان پذیر نیست و باید اجتماعی شود.

کریمی با بیان اینکه تلاش برای توسعه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها آسان تر از درمان است، افزود: متاسفانه در مقایسه با درمان توجه جدی به بهداشت نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: در این زمینه نقش شهرداری در توسعه ورزش همگانی و ایجاد بستر برای ورزش صبحگاهی و توسعه دوچرخه سواری در اراک، ایجاد ایستگاه‌های استقرار دوچرخه رایگان یا حداقل هزینه، ایجاد خطوط ویژه عبور دوچرخه در سطح شهر، جدی گرفتن مقوله ورزش در مدارس و دانشگاه‌ها، تلاش برای توسعه بازی‌های بومی و محلی، استفاده از ان جی اوها، ایجاد بستر مناسب برای تحرک و پیاده روی و توسعه اماکنی مانند منطقه گردشگری گردو و تالاب میقان مقوله‌هایی هستند که باید جدی گرفته شوند.

همایش تحرک بدنی و پیشگیری از اضافه وزن در اراک /کم تحرکی و چاقی ارمغان فناوریانتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.