رئیس انجمن دیابت ایران در سفر به خمین گفت: تعداد زنان مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از مردان است.

تعداد زنان مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از مردان /تغییر سبک زندگی موجب افزایش شیوع دیابتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اسد الله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در همایش دیابت در خمین گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد زنان مبتلا به بیماری دیابت در کشور بیشتر از مردان است.

رجب با بیان اینکه تحرک و فعالیت جسمی در ابتلا به دیابت موثر است، افزود: طبق آمارها میزان ابتلا به دیابت در شهر‌های پرجمعیت کشور به دلیل کم تحرکی بیشتر از مناطق پرجمعیت شهری است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند و بیشترین درصد این آمار از کلانشهر‌ها گزارش شده است.

۵۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند

رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند، ادامه داد: از علت‌های اصلی ابتلا به دیابت می‌توان به کاهش فعالیت جسمی، تغذیه نامناسب و استرس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کنترل روزانه، حمایت‌های روانشناختی، ورزش، تغذیه و در آخرین مرحله دارو در کنترل این بیماری تاثیرگذار است.

رجب با اشاره به اینکه در جهان ۴۲۸ میلیون نفر مبتلا به دیابت و ۱۹۰ میلیون نفر هم مستعد ابتلا به این بیماری هستند، گفت: دیابت عامل مرگ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیاست و ۸۰ درصد تلفات ناشی از دیابت مربوط به کشور‌های کم درآمد و با اقتصاد متوسط است.

وی اظهار کرد: بیماری دیابت باید با اطلاع رسانی دقیق پیشگیری و کنترل شود و جدی نگرفتن کنترل احتمال قطع عضو یا نارسایی کلیوی را موجب می‌شود.

تغییر سبک زندگی موجب افزایش شیوع دیابت

رجب تصریح کرد: سبک زندگی کشور‌های در حال توسعه تغییر یافته و به همین علت شیوع بیماری دیابت در این جوامع روبه افزایش است.

وی گفت: در حالی که منطقه خاورمیانه با ۹۷ درصد شیوع، بیشترین میزان ابتلا به دیابت در جهان را دارد ابتلا به این بیماری در کشور‌های پیشرفته به ویژه اروپا روند کنترلی و کاهشی دارد.

دیابت بیماری مزمن و خاموش است وحدود ۶ درصد جمعیت شهرستان خمین به دیابت مبتلا هستند .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.