مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه مردم اهدای خون را به شب‌ های قدر موکول نکنند، گفت: تمامی پایگاه‌ های انتقال خون استان آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان هستند.

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی مختص زمان خاصی نیست بلکه یک نیاز همیشگی است، از مردم برای اهدای خون و حل مشکل بیماران دعوت کرد و خواست که این امر خداپسندانه را به شب‌ های قدر موکول نکنند.

وی با تصریح بر اینکه ذخیره‌ های گروه خونی این استان به حالت بحران رسیده است که می‌تواند خطر‌ساز باشد، تاکید کرد: در حال حاضر به تمام گروه‌ های خونی نیاز است.

ترابی افزود: پایگاه‌ های انتقال خون نمازی، قوامی و پایگاه دائمی انتقال خون ولیعصر (عج) شیراز میزبان اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین از فعالیت پایگاه‌ های واحد سیار انتقال خون مستقر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) خبر داد و ادامه داد: این پایگاه‌ ها از ساعت ۲۰ تا دو بامداد آماده خون‌گیری از داوطلبان است.

وی، دارا بودن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
انتهای پیام/م

نیاز شدید به گروه های خونی در فارس

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.