لزوم اهدای خون در ماه رمضان به دلیل کاهش ذخائر خونی/ دعوت برای کمک به نیازمندان خون

مدیرکل انتقال خون فارس از مردم نوعدوست و روزه دار استان خواست که اقدام خداپسندانه اهدای خون را در ماه رمضان فراموش نکنند.

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: مراکز انتقال خون استان هر ساله در ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌های سال به دلیل روزه گرفتن مردم با کاهش اهدای خون مواجه است.

وی با بیان اینکه ذخائر گرو‌های خونی در استان فارس و شهر شیراز کاهش یافته است، از مردم روزه دار درخواست کرد که همانند ماه‌های قبل سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و بصورت مستمر و تدریجی در ایام ماه رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه و این سازمان را برای ارائه خدمات رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یاری کنند.

ترابی ادامه داد: انتقال خون فارس به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است که بتواند از آن‌ها پلاکت، پلاسما و دیگر فرآورده‌های خونی را فراهم کند.

وی افزود: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی تصریح کرد: فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: در شیراز، مراکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی و قوامی واقع در خیابان قصرالدشت، آسیاب قوامی، همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

ترابی تصریح کرد: جمعه‌ها این مراکز صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ آماده خونگیری از اهداکنندگان روزه دار هستند.

وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.
انتهای پیام/م

مردم اهدای خون در ماه رمضان را فراموش نکنند

برچسب ها: درمان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار