مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین هشدار داد: بارندگی‌های قابل توجه و افزایش علف‌های هرز، منابع طبیعی و محیط زیست استان را در معرض خطر حریق قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بارش‌های قابل ملاحظه در فروردین و اردیبهشت ماه موجب افزایش پوشش گیاهی و رشد قابل توجه علف‌های هرز در مراتع، جنگلها، باغات سنتی، محوطه و فضای سبز کارخانه جات و دانشگاه‌ها شده است که اندکی غفلت و سهل انگاری می‌تواند زمینه ساز آتش سوزی های گسترده‌ای شود.

وی افزود: برای کنترل و جلوگیری از بروز حریق باید علف‌های هرز، به ویژه در مکان‌های پر خطر مانند اطراف تاسیسات برق، گاز و کارخانه جات را هرس وپاک سازی کرد که در این زمینه اخطاریه و دستورات لازم به دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط ابلاغ شده است.

مهدیخانی اضافه کرد : علاوه بر گرم شدن هوا که یکی از عوامل ایجاد حریق بالاخص در مراتع است، خطای انسانی دلیل عمده آتش سوزی‌ها است که به واسطه یک سهل انگاری ساده به فاجعه‌ای بزرگ مبدل می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است مردم از خطرات، تبعات و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی ناشی از حریق منابع طبیعی آگاه شوند و در هنگام اتراق در طبیعت به هیچ عنوان آتش رها شده‌ای باقی نگذارند.

انتهای پیام/ک

هشدار مدیریت بحران استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار