رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: طرح های اقتصادی استان لرستان که شرایط اجرا توسط بنیاد برکت را دارند به این نهاد معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: طرح‌های اقتصادی استان لرستان که شرایط اجرا توسط بنیاد برکت را دارند به این نهاد معرفی می‌شود.

حسین سلاح ورزی افزود: پس از حضور اعضای هیات مدیره بنیاد برکت در استان و پیگیری درخصوص تشویق به حمایت این بنیاد از سرمایه گذاری مجدد در صنایع و خدمات لرستان، بنیاد بر آمادگی خود جهت انجام این مهم تاکید دارد.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی خرم آباد تلاش می‌کند طرح‌هایی که شرایط همکاری با بنیاد برکت را دارند به این نهاد معرفی کرده و در انجام مراحل مختلف پذیرش و پیگیری در کنار فعالان اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت اولویت‌ها و شرایطی جهت مشارکت و پذیرش سرمایه‌گذاری در طرح‌های کوچک را اعلام کرده است.

سلاح ورزی با اشاره به برخی از این شرایط گفت: سرانه سرمایه‌گذاری ایجاد شغل مستقیم کمتر از ۲ میلیارد ریال، رعایت حجم سرمایه گذاری کل تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال به نسبت ۳۰درصد حجم کل سرمایه‌گذاری وام بانکی از جمله این اولویت‌ها است.

وی اضافه کرد: ۷۰درصد باقی مانده به نسبت ۵۱ درصد آورده یا داشته متقاضی و ۴۹ درصد سهم بنیاد برکت تعیین شده است.

وی با اشاره به دوران مشارکت سه تا پنج ساله بنیاد برکت در این طرح‌ها افزود: بنا بر اعلام بنیاد برکت، طرح‌های حوزه کالا‌ها و محصولات استراتژیک در اولویت پذیرش هستند.

هفتم اردیبهشت امسال معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به همراه هیاتی با حضور در اتاق خرم آباد نسبت به بررسی همکاری این نهاد با برخی فعالان اقتصادی استان اقدام کرد.

هادی جوهری گفت: امسال ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان‌های سیلزده از اولویت‌های مهم این بنیاد است و به همین منظور در سفر به این مناطق و دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان‌ها شرایط آنان برای همکاری بنیاد و کمک به آن‌ها بررسی می‌شود.
بنیاد برکت سه مدل مختلف را برای کمک و مشارکت با فعالان اقتصادی استان‌ها تعریف کرده است.

در مدل بنگاه محور حداکثر ۴۹ درصد سهم شرکت یا کارخانه توسط بنیاد برکت سرمایه گذاری می‌شود و پس از گذشت سه تا پنج سال و رونق واحد هدف، این سهم به فعالان اقتصادی واگذار و بنیاد از طرح خارج می‌شود که در این نوع مشارکت بنیاد برکت تا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شرکت‌های کوچک و متوسط مشارکت می‌کند.
در مدل اجتماع محور نیز کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات در روستا‌ها ایجاد می‌شود که سقف این تسهیلات از ۲۸۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون ریال برای هر نفر افزایش یافته است.
بنیاد برکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشارکت یا سرمایه گذاری نمی‌کند و در مدل تسهیلات محور نیز حداکثر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در مناطق روستایی پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/ب

طرح‌های اقتصادی لرستان به بنیاد برکت برای اجرا معرفی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چگونه در طرح بنیاد برکت سبت نام کنم نه جز کمیته امدادم نه بهزیستی لطفن راه نمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سماواتی نیا
۰۵:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیج فعال هستم ایا می توانم ازبنیاد برای کشت زعفران وام بگیرم یابنیاد دراین رابطه به من کمک میکند؟