معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سیل اخیر حدود ۸ تا ۱۰ هزار بهره بردار کشاورزی در لرستان خسارت دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نامدار صیادی،  معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، در ارتباط با خسارات سیل به حوزه کشاورزی استان عنوان کرد: برای حوزه کشاورزی خوشبختانه در ۳۱ فروردین دولت پرداخت غرامت به سیل‌زدگان را تصویب کرد و این دستورالعمل از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

صیادی افزود: این دستور العمل تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده و از پنج شنبه کار آغاز شده است و بر اسا آن تا کنون ۱۲۵۰ بهره‌بردار خسارت دیده در حوزه زراعت، باغبانی، شیلات، دامداری و ایستگاه‌های پمپاژ ثبت نام شده‌اند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با انجام روال کار طی یک ماه تمام کسانی که در بخش کشاورزی خسارت دیده‌اند بر اساس این مصوبه بتوان کار پرداخت غرامت به آن‌ها را انجام داد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی لرستان  تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سیل اخیر حدود ۸ تا ۱۰ هزار بهره بردار کشاورزی بین ۵۰ تا صددرصد خسارت دیده‌اند که اطلاعات آن‌ها جهت پرداخت غرامت وارد سامانه خواهد شد.

صیادی گفت: هنوز اعتباری برای پرداخت غرامت پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: برای پرداخت دقیق خسارت و انجام کار سالم و پرداخت غرامت به افراد آسیب دیده واقعی راهی نداریم جز اینکه روند به طور دقیق انجام شود.

انتهای پیام/ ر

خسارت زدن سیل به ۸ تا ۱۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در لرستان

برچسب ها: کشاورزی ، صیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.