مدیر کل امور عشایری لرستان گفت: در سیلاب فروردین ماه بیش از ۱۱ هزار دام از عشایر استان تلف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سعید کریمی مدیر کل امور عشایری لرستان با اشاره به آسیب‌های وارد شده به عشایر استان در سیلاب فروردین ماه اظهار داشت: بیشتر عشایر لرستان در مناطق جنوبی استان حضور دارند و با توجه به شدت بارش‌ها در منطقه جنوبی لرستان بیش از ۱۱ هزار دام تلف شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی عشایر نیز در سیلاب اخیر از بین رفته است، افزود: علاوه بر آسیب‌های مالی که در سیلاب اخیر به عشایر وارد شد بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه عشایری نیز تخریب شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان اظهار کرد: با همکاری ارتش، سپاه و سازمان راه و شهرسازی لرستان بیش از ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های عشایری بازسازی شده است و در حال حاظر با استفاده از تمامی ظرفیت استان به دنبال بازسازی تمامی جاده‌های مسدود شده عشایری هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر توسط دولت و خیرین بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کالای اساسی میان عشایر لرستان توزیع شده، تصریح کرد: برای بررسی خسارات عشایر کمیته‌ای توسط وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است که به زودی و پس از برآورد کامل، خسارات وارده به عشایر را اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های دولت، امور عشایری لرستان تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد به میزان پنج میلیون تومان به عشایر آسیب دیده اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

تلف شدن ۱۱ هزار راس دام از عشایر لرستان در سیلاب فروردین

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.