معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته ۱۵۵ کارگر بی سواد کردستانی توسط این معاونت شناسایی و به اداره کل نهضت سواد آموزی استان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی معرفی شدند.

سوادآموزی ۱۵۵ کارگربیسواد کردستانی

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد پیشکاری گفت: تمام این کارگران با توجه به راهنمایی‌های کارشناسان این حوزه برای آموزش در کلاس‌های سواد آموزی ثبت نام شدند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای موفق این طرح سایر دستگاه‌های متولی این حوزه باید برای شناسایی افراد بی سواد به کارشناسان این معاونت کمک کنند، افزود: از این تعداد کارگر یک نفر زن و ۱۵۴ نفر دیگر مرد هستند که تلاش این معاونت شناسایی ۱۰۰ درصد آمار کارگران بی سواد در استان است.

پیشکاری با اشاره به اینکه طبق اعلام تامین اجتماعی هم اکنون ۱۶ هزار و ۳۶۰ کارگاه در استان فعال است، اضافه کرد: براساس آمار‌ها ۴۱ هزار کارگر در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: میانگین سنی کارگران بیسواد ۴۸ سال و کم سواد ۴۵ سال است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه امسال نیز در حال پیگیری است، گفت: از آنجا که جامعه کارگری باسواد مساوی با توسعه و پیشرفت در تمام حوزه‌های تولید است باید در این راستا تمامی واحد‌های تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کمک کنند.

انتهای پیام/م

معرفی ۱۵۵ کارگر بیسواد کردستانی به کلاس‌های سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.