مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۴۴ نفر از سربازان لشگر ۲۸ پیاده ارتش در کردستان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جمیل احمدی گفت: ۷۱ دوره آموزش مهارتی در قالب ۳۰ حرفه سال گذشته برای سربازان علاقه‌مند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۲۹ سرباز لشگر ۲۸ پیاده ارتش در کردستان آموزش‌های مهارتی دریافت کرده اند، افزود: این آموزش‌ها در قالب ۱۶ دوره آموزشی و در هشت حرفه برگزار شده و امید است با تعاملات دو سویه شاهد رشد و توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در بین سربازان باشیم.

احمدی فراگیری آموزش‌های مهارتی در حین خدمت را فرصتی بسیار خوب برای جوانان در راستای توانمند سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار اعلام کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی دستیابی به بهره وری تولید و افزایش تولیدات داخلی با تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تحقق شعار سال داشته باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به تلاش این اداره کل در راستای گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان زیربنای اشتغال اضافه کرد: سالانه به صورت میانگین به ۲۷ هزار نفر در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: این افراد در ۱۲ مرکز آموزشی ثابت فنی و حرفه‌ای و ۱۳۴ آموزشگاه‌ها آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار می‌بینند.

احمدی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی است، افزود: طرح کارورزی و طرح استاد - شاگردی از دیگر برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی ظرفیت آموزشی مراکز دولتی و خصوصی استان کردستان در سال را حدود ۵.۵ میلیون نفر ساعت اعلام کرد و گفت: ۳۸ درصد از تعهدات آموزشی این اداره کل توسط مراکز خصوصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری ۷۱ دوره آموزش مهارتی برای سربازان در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.