حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با اشاره به اهمیت لیالی قدر درباره وظایف ما نسبت به امام زمان (عج) خود می‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایگاه لیالي قدر و توفیق رسیدن به معرفت امام (ع) اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید در شب‌های قدر به آن توجه کرد، معرفت به امام  (ع) است. شما مستحضر هستید که تمام اعمال ما از اذان ظهر تا اذان مغرب و عشاء به امام زمان (عج) ما عرضه می‌شود و همه ملائکه به وجود امام زمان (عج) نازل می‌شوند و مقدرات ما به دست ایشان امضاء می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: در شب نوزدهم پیش نویس مقدرات ما را می‌نویسند، در شب بیست و یکم آن بررسی می‌کنند و در شب بیست وسوم به دست با کفایت امام زمان (عج) امضای نهایی می‌شود، به همین دلیل در سه شب قدر گفتند که نسبت به اعمالتان مراقبت ویژه داشته باشید. 

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده گفت: اگر کسی بخواهد نسبت به امام زمانش (عج) بصیر باشد باید نسبت به چند نکته توجه کند. اینکه بداند امام زمان (عج) از نیات و اعمال ما با خبر است. حقیقت آن است انسانی که ادعا دارد امام زمان (عج) خود را دوست دارد باید مانند او رفتار کند و با او سنخیت داشته باشد. ما در طول تاریخ دیدیم کسانی بودند که مدعی دوستدار امام خود بودند، اما امام زمانشان را تنها گذاشتند. اگر می‌خواهد کسی معرفت به امام پیدا کند، دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ،» در مفاتیح الجنان را بخوانند تا وظیفه خود نسبت به امامشان را بیشتر بشناسند.

مشروح این گفتگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نصرت
۱۵:۴۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
عالی
آخرین اخبار