حجت الاسلام حائری زاده گفت: اربعین موج تبلیغاتی است که هیچ گاه فروکش نمی‌کند و به نوعی تمدن سازی معاصر است.

حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ی فلسفه‌ راهپیمایی اربعین گفت: امام حسن عسگری (ع) فرمودند که مومن ۵ نشانه دارد و زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن است و در روایات آمده هر قدم برای زیارت امام حسین علیه السلام ثواب ۲۵ حج عمره مقبول را دارد.

وی ادامه داد: زیارت اربعین اعلام هویت و موجودیت شیعه است و بزرگترین راهپیمایی اعتقادی در عصر ماست. من در جستجویی درباره زیارت اربعین دیدم در سال ۹۱ و ۹۲، ۲۷ میلیون نفر برای زیارت به کربلا رفته بودند، مسیحی، یهودی و سنی همه در این مسیر قدم می‌گذارند، حتی یک فرد مسیحی گفته بود: این زیارت اربعین در واقع یک مقدمه‌ای است برای ظهور حضرت مسیح ما اعتقاد به منجی داریم این یک نماد و شاخصی است.

حائری زاده تصریح کرد: همراهی، همدلی، مبارزه با ظلم ستیزی یکی دیگر از شاخص‌های اربعین است. عاشق باید پای کار باشد حتی کسانی که نمی‌توانند به این زیارت بروند و غبطه میخورند این هم دلالت بر پاک بودن نفس آن‌ها است. حتی در روایات آمده بیشتر از سه سال در زیارت امام حسین علیه السلام وقفه نیفتد همه‌ی دنیا شیعه را با اربعین و امام حسین علیه السلام می‌شناسند.

موضوع اربعین تمدن سازی معاصر ما است

وی خاطرنشان کرد: اربعین موج تبلیغاتی است که هیچ گاه فروکش نمی‌کند و موضوع اربعین تمدن سازی معاصر ماست. یک نوع حرکت امت از سکون به حرکت است و دعوت بشریت به اسلام، به همین دلیل مسیحی‌ها و یهودی‌ها می‌آیند. کار امام حسین (ع) حکومت بر قلوب مردم است و کسی که در قلب مردم حاکم باشد هرگز خاموش شدنی نیست. مصباح است مردم برای امام حسین علیه السلام جان میدهد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 97 ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار