کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جذب نکردن بازیکن خارجی در سال‌های گذشته فقط در حد حرف بوده است و تیم‌ها رعایت نکردند.

حمید درخشان کارشناس فوتبال  در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات تاج مبنی بر به خدمت نگرفتن بازیکنان خارجی و برگزار نشدن اردوی خارجی از سوی تیم های لیگ برتر اظهار کرد: به نظرم اظهارات تاج درست است و  بازیکن خارجی باید کیفیت لازم را داشته باشد و فقط  اسم خارجی را نباید  یدک بکشد و هزینه زیادی روی باشگاه بگذارد.

تیم ها به برگزاری اردوی خارجی نیاز دارند  

او ادامه داد: البته تیم ها به  برگزاری اردوی خارجی نیاز دارند تا به خوبی آماده مسابقات شوند. فدراسیون فوتبال چند سال گذشته هم به باشگاه ها اعلام کرده بود که بازیکن خارجی نگیرند اما این فقط در حد حرف بود و تیم ها این موضوع را رعایت نمی کردند.

بازیکنان بی کیفیت فقط بار سنگین بر دوش تیم های خود می گذارند 

درخشان بیان کرد: به نظرم بازیکنان خارجی باید سطح فنی شان بالاتر از داخلی ها باشد و توانایی هایشان را به خوبی نشان بدهند و فقط صرفا خارجی نباشند. بازیکنان بی کیفیت خارجی فقط بار سنگین بر دوش تیم های خود می گذارند و بازدهی ندارند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تاج به باشگاه ها توصیه کرده مربی خارجی هم نگیرند، گفت: جذب مربی خارجی هم هزینه های خاص خود را دارد. مربیان خوب داخلی در کشورمان داریم که اگر امکانات لازم در اختیارشان بگذاریم و به آنها همانند خارجی ها فرصت بدهیم به طور حتم به موفقیت دست می یابند.

بودیمیر به درد پرسپولیس نمی خورد 

او درباره عملکرد بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم فقط چند بازیکن خارجی عملکرد خوبی داشتند و مابقی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. به طور مثال بازیکنان خارجی استقلال از جمله پاتوسی خوب بودند اما ماریو بودیمیر مهاجم پرسپولیس کیفیت لازم را ندارد و به درد این تیم نمی خورد.

درخشان درباره اینکه باشگاه ها به علت نبود بازیکن خوب داخلی به خارجی ها روی می آورند، گفت: بله اشکال ما این است که به زیرساخت ها و پایه های خود توجه نمی کنیم. باشگاها باید بازیکنان مستعد را شناسایی کنند و سرمایه گذاری بر تیم های پایه خود داشته باشند اما متاسفانه آنها به حق و حقوق تیم های پایه های خود توجهی نمی کنند.


بیشتر بخوانید:

ژاوی پس از دیدار با پرسپولیس راهی اسپانیا می‌شود

نبی: کسب جام حذفی اولویت پرسپولیس است

طلسم شکنی ستاره پرسپولیس در آسیا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.