سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در کسب آموزش‌ و ورود آن‌ها به بازار کار، یاری می‌ رساند.

افزایش اشتغال بوسیله طرح وقف و مهارت‌آموزی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عبدالله جلیلی رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آمورش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را با اهداف عمده اشتغال کارجویان آموزشی و ارتقا آموزش برای شاغلان، بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش‌های دیگری را برای زنان سرپرست خانوار، افراد حاشیه شهر، متکدیان، معتادین بهبود یافته، زندانیان و سربازان فراهم ساختیم.

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آمورش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی و در ۶۵ گروه برنامه درسی صورت می‌گیرد.
 
جلیلی افزود: در بخش دولتی، پنج مرکز آموزش‌های لازم به صورت رایگان ارائه می‌دهند و در بخش خصوصی نیز حدود ۸۹۰ آموزشگاه فعال در رشته‌های مهارتی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: درصدد ترغیب مردم هستیم تا موقوفات خود را در قالب ایجاد فضای آموزشی، فراهم کردن وسایل آموزشی و پرداخت شهریه پرداخت نمایند.

رئیس اداره آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آمورش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: به طور متوسط بالغ بر ۳۰ درصد دانش‌آموختگان ما به بازار کار جذب می‌شوند که این بستگی به فرد و نوع آموزش دارد.

 

انتهای پیام//ف.ش



مشارکت مردم در طرح وقف و مهارت‌آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.