معاون پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیرقابل انکاری در توسعه کارآفرینی دارد.

کارآفرینی موتور ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا زنگنه مطلق معاون پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه کارآفرینی علمی با قدمت ۱۰۰ ساله است، گفت: کارآفرینی در گذشته درک و بهره برداری مناسب از فرصت‌ها تعبیر شده است در حالی که امروزه رابطه معناداری بین کارآفرینی و نوآوری در نطر گرفتند و پنج ویژگی در تعریف آن عنوان می کنند که معرفی کالای جدید، شیوه جدید برای تولید محصول قدیمی، ایجاد بازار جدید برای محصول قدیمی، کشف و به کارگیری منابع اولیه و ایجاد ساختار جدید برای کارآفرینی از این قرار هستند.

وی ادامه داد: کارآفرین فردی خلاق، پیشرو ، آینده نگر، ریسک پذیر و ایجاد کننده اشتغال و ثروت است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: زیست بوم کارآفرینی شامل چهار مؤلفه آموزش و توانمندسازی افراد، ترویج و فرهنگ سازی، مشاوره و تامین سرمایه است.

زنگنه مطلق افزود: کارآفرین باید علم را به ایده، ایده را به فناوری، فناوری را به محصول، محصول را به تجاری سازی، تجاری سازی را به کسب و کار و کسب و کار را به ایجاد و خلق ثروت بدل کند.

وی تصریح کرد: امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیرقابل انکاری در توسعه کارآفرینی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: اطلاعات و ارتباطات دو ابزار اساسی کارآفرینی است که ارزش به وجود می آورد.

زنگنه مطلق افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی نسل سوم، کارآفرین وفن آفرین است.

وی ادامه داد: دانشگاه ما در مرز دانش حرکت نمی‌کند و آموزش ما بر پایه مهارت است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: این دانشگاه از سال ۹۷ به برکت صالح عمران مجوز برنامه‌های آموزش عالی کشور را اخذ کرد و از ابتدا به فکر کسب و کار و اشتغال خارج از فضای دولتی است.

زنگنه افزود: دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید منتظری برزگترین دانشگاه دولتی حضوری است که در ۱۱۱ شهر کشور ۱۷۵ واحد آموزشی دارد.

وی تصریح کرد: ما پتانسیل بالقوه‌ای در راستای خدمات فنی و حرفه‌ای در زمینه‌ی تولید و رونق اقتصادی داریم.

نقش غیرقابل انکار فناوری اطلاعات در توسعه کارآفرینی

 
 
محسن حداد سبزوار رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید منتظری مشهدهم در این همایش گفت: امروز فناوری اطلاعات محور تمام تحولات و توسعه است.

وی تصریح کرد: غفلت از فناوری اطلاعات خلعی در زندگی و مسائل اجتماعی ایجاد خواهد کرد که این غفلت سبب بازماندن از توسعه و اشتغال خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان تنها دانشگاه دولتی فنی و حرفه‌ای ما را بر آن داشت تا در برگزاری این مراسم با هدف فرهنگ سازی و معرفی ظرفیت‌های خراسان رضوی و هوشمندسازی با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های استان، کوشا باشیم.

حداد افزود: تعداد متقاضیان این همایش بعد از گذشت دو روز از آغاز ثبت نام به دو هزار نفر رسید که ۴۰۰ نفر از دانشگاه ها، ۶۰۰ نفر از نهاد‌های خصوصی و هلدینگ‌ها شرکت داشتند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد این همایش تفاهم نامه با هلدینگ‌های تخصصی است که با حضور استاندار به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام // ف. س


برگزاری کنگره ملی فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار