در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و ادامه کاهش سطح تولید اوپک، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که همچنان به کاهش سطح تولید طلای سیاه ادامه می‌دهد و همچین به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، بهای نفت امروز (دوشنبه) به بالاترین سطح در چند هفته اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۳۴ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت در معاملات روز گذشته هم به ۷۳ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از ۲۶ آوریل محسوب می‌شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۴ سنت افزایش ۶۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

داده‌های سازمان اوپک حاکی از آن است که سطح ذخایر نفتی کشور‌های توسعه یافته در ماه مارس با ۳.۳ میلیون بشکه افزایش همراه بوده که ۲۲.۸ میلیون بشکه بالاتر از میانگین ۵ سال گذشته است.

کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کرده بودند که از اول ماه ژانویه سال جاری میلادی به مدت ۶ ماه، سطح تولیدات نفتی خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه کاهش دهند. این روند کاهشی همچنان ادامه دارد. همچنین تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به افزایش قیمت طلای سیاه منجر شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های همیشگی اش علیه ایران روز گذشته توییتی علیه کشورمان منتشر کرد و نوشت ایران هرگز نباید آمریکا را تهدید کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار