شکست مذاکرات می‌و کوربین احتمال استعفای نخست وزیر انگلیس را افزایش داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دوهفته پیش، پس از پیروزی شگفت انگیز تیم لیورپول مقابل بارسلونا، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در حالی که لبخندی امیدوارانه بر لب داشت از یک «کامبک» سخن گفت و خطاب به نمایندگان پارلمان تصریح کرد: «راستش با نگاه به برد دیشب لیورپول، فکر می‌کنم این نشان می‌‎دهد وقتی همه می‌گویند کار تمام است و حریف اروپایی شکستمان داده و زمان از دست می‌رود و باید شکست را پذیرفت، درست در همین موقع اگر همه متحد شویم می‌توانیم موفق شویم.» ترزا می، اما آن قدر بازیکن بدی در زمین سیاست بوده که حتی هم حزبی هایش هم دیگر حاضر نیستند با او متحد شوند. درست یک هفته تا انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا باقی است و حزب محافظه کار به دنبال جایگزینی می‌گردد تا بتواند اعتبار از دست رفته اش را برگرداند.

آیا جانسون جانشین  ترزا می‌ خواهد شد؟


بیشتربخوانید : بوریس جانسون در یک قدمی برای جایگزینی ترزا می


مقبولیت ترزا می‌در پارلمان و میان هم حزبی‌های محافظه کارش آن قدر کاهش یافته که حتی فرصت شش ماهه رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای برگزیت (در ۱۰ آوریل) نیز نتوانسته دولت او را از سقوط نجات دهد. این در حالی است که دیروز حزب کارگر بریتانیا به رهبری جرمی کوربین از شکست مذاکرات با ترزا می، نخست وزیر این کشور بر سر برگزیت خبر داد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که با گذشت نزدیک به سه سال از رای بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا همچنان نحوه انجام برگزیت مشخص نیست.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر گفت: «با حسن نیت وارد گفتگو‌ها شدیم، زیرا فکر می‌کردیم این پارلمان است که در نهایت باید شرایط را از بن بست خارج سازد، اما حقیقت این است که نمی‌توان اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک کرد.» رهبر حزب کارگر در نامه‌ای به نخست وزیر نوشت: «ما نتوانستیم اختلافات مهم را از میان برداریم. مهم‌تر از آن این است که ضعف و بی‌ثباتی رو به افزایش دولت شما سبب می‌شود که نتوان به اجرای هرگونه توافق ممکنی خوش‌بین بود.» پس از آن «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و رئیس حزب حاکم محافظه کار گفت: «نتوانستیم بر اختلاف‌ها پیروز شویم، چرا که حزب کارگر موضع مشترک و یکسانی ندارد.» حالا این احتمال وجود دارد که در آغاز تابستان نخست‌وزیر بریتانیا استعفا کند.

توافق نکردن حزب حاکم با حزب کارگر، آن هم یک هفته پیش از انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، فشار‌ها را بر ترزا می‌برای تعیین تاریخ کناره‌گیری از پست نخست وزیری افزایش داده است. اعضای ارشد حزب محافظه کار بریتانیا از وی خواسته‌اند تا در هفته جاری برنامه کناره‌گیری خود را از پست نخست وزیری اعلام کند. «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه سابق که هم اکنون از او به عنوان «چهره برگزیت» یاد می‌کنند برای جانشینی «می» اعلام آمادگی کرده است. جانسون خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق است. نمایندگان پارلمان بریتانیا، اما بار‌ها مخالفت خود را با این گزینه اعلام کرده‌اند.

حالا درمیان جدال دو حزب باسابقه بریتانیا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد «حزب برگزیت» به رهبری «نایجل فاراژ» که چند ماه بیشتر از تاسیس آن نمی‌گذرد، توجه ۳۴ درصد رای دهندگان بریتانیایی را برای انتخابات پیش رو جلب کرده است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار