انگلیس در پی فضاسازی اخیر آمریکا برای خارج کردن کارکنان غیرضروری خود در عراق، سطح هشدار امنیتی را برای دیپلمات‌ها و نیروهای انگلیسی در عراق افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس سطح هشدار امنیتی را برای نیروهای نظامی و دیپلمات‌های خود در عراق افزایش داد. این اقدام در پی فضاسازی آمریکا و انتشار بیانیه وزارت خارجه این کشور در خصوص لزوم خروج کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در بغداد صورت می‌گیرد.

این در حالیست که کریستوفر گیکا، ژنرال ارشد انگلیس در ائتلاف ضدداعش در جلسه‌ای با پنتاگون گفته است که  هیچ افزایش تهدیدی در منطقه وجود ندارد.

این ژنرال انگلیسی اذعان کرده است که گزارش‌های مربوط به وجود تهدیدات امنیتی علیه نیروهای غربی و آمریکایی در عراق صحت ندارد. 

اظهارات کریستوفر گیکا، معاون فرماندهی کل نیروهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش مبنی بر نبود تهدیدات جدید در عراق علیه نیروهای غربی و آمریکایی، با آنکه با گزارش‌ها و اظهارنظرهای متعدد مقامات سیاسی و امنیتی عراق مطابقت دارد، باعث خشم مقامات نظامی و سیاسی آمریکا و توبیخ او  شده است. 

علی‌رغم فضاسازی اخیر آمریکا و کشور‌های غربی، دولت عراق روز گذشته اعلام کرد هیچ مشکل امنیتی در این کشور وجود ندارد.

وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج برخی از کارکنان سفارت خود از عراق به «دلایل امنیتی» اعلام کرد وضعیت کنونی عراق بسیار باثبات است و هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار