«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا به ضرب‌الاجل دموکرات‌ها برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

واکنش منوچین به ضرب‌الاجل دموکرات‌ها برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا شب گذشته [چهارشنبه] اعلام کرد دولت جزئیات اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را که دموکرات‌ها خواستار شده بودند، ارائه نخواهد کرد.

منوچین در یکی از جلسات کمیته فرعی مجلس سنا با اشاره به اینکه نتیجه این پرونده در دادگاه مشخص خواهد شد، گفت: ما تصمیمی در این خصوص [ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ] اتخاذ نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: جنگ بین کنگره و شاخه اجرایی درباره این موضوع به احتمال زیاد در دادگاه به پایان می‌رسد. به همین دلیل است که سه شاخه [قوه] دولتی وجود دارد که اگر یکی قادر به انجام نبود به شاخه دیگری مراجعه شود.

اظهارات منوچین دو روز پس از تعیین ضرب الاجل برای انتشار اظهارنامه ۶ ساله مالیاتی ترامپ از سوی نماینده دموکرات صورت گرفت. بیل پاسکارل، نماینده دموکرات نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود در صورتیکه استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و چارلز رتیگ، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر نکنند، باید جریمه نقدی بپردازند و یا روانه زندان شوند.

بیل پاسکارل یکی از اعضای کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا است؛ کمیته‌ای که هفته گذشته یک اخطاریه برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ منتشر کرد. اعضای این کمیته به ترامپ تا ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه مهلت دادند که اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کند.

منوچین در تاریخ ۶ مه نیز درخواست دموکرات‌ها برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ را رد کرد و گفت این درخواست وجهه قانونی ندارد و باید طبق قانون اجرا شود.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار