بیل پاسکارل اعلام کرد در صورتی که وزیر خزانه‌داری و رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» آمریکا اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله ترامپ را تا ضرب‌الاجل تعیین شده منتشر نکنند، باید زندانی و جریمه شوند.

نماینده دموکرات خواستار زندانی شدن وزیر خزانه داری آمریکا شدبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، بیل پاسکارل، نماینده دموکرات نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد در صورتی که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و چارلز رتیگ، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را منتشر نکنند، باید جریمه نقدی بپردازند و یا روانه زندان شوند.

وی در مصاحبه با ام اس ان بی سی اعلام کرد: من معتقدم که وزارت دادگستری باید نخست این دو نفری که درباره شان صحبت کردم را جریمه کند. اگر آن‌ها هیچ جزئیاتی درباره اظهارنامه مالیاتی ترامپ ارائه نکردند، باید زندانی شوند.

بیل پاسکارل یکی از اعضای کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکاست؛ کمیته‌ای که هفته گذشته یک اخطاریه برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ منتشر کرد. اعضای این کمیته به ترامپ تا ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه مهلت دادند که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند.

ریچارد نیل، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان روز جمعه این اخطاریه را صادر کرد و نوشت: من معتقدم چنین کاری به ما بهترین فرصت را برای دستیابی به این اطلاعات خواهد داد. من امیدوار هستم وزارت خزانه داری اطلاعات درخواست شده را تا هفته آینده به کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان ارائه دهد که این کمیته هم بتواند سریعتر کارش را آغاز کند.

پارسکال در ادامه اعلام کرد: در صورتی که این دو نفر اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ را تا ضرب‌الاجل تعیین شده (یعنی جمعه این هفته) منتشر نکنند، من روند استیضاح را علیه مقامات دولت ترامپ آغاز می‌کنم.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر به طور رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شدند. ریچارد نیل پیش از این هم از «چارلز رتیگ» درخواست کرده بود اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. در پی سکوت سازمان خدمات درآمد داخلی در مقابل این مسئله، ریچارد نیل بار دیگر یک نامه به این سازمان ارسال کرد و تا ۲۳ آوریل به آن‌ها فرصت داد که اظهارنامه مالیاتی ترامپ را منتشر کنند. این درحالی است که این سازمان این بار هم این اطلاعات را در اختیار کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان قرار نداد. این بار هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ اظهارنامه مالیاتی‌اش را در اختیار دموکرات‌ها قرار نخواهد داد.

شایان ذکر است، ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش خودداری کرده است. او پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار